آوای شهر » خبر » یادداشت میهمان
کد خبر : 9890
شنبه - 24 اسفند 1398 - 00:35

نقش نمایشگاه شهر آفتاب برای مدیریت مهار کرونا

کلان شهر تهران در چندقدمى خود، بستر مناسبى به نام نمایشگاه شهر آفتاب دارد که مى تواند نویدبخش سلامت براى صدها همشهرى باشد.

نقش نمایشگاه شهر آفتاب برای مدیریت مهار کرونا

سعید جاسبی فعال اجتماعی با نگارش یادداشتی که در اختیار پایگاه خبری آوای جامعه قرار گرفته است، به ارائه پیشنهاد هایی درارتباط با به کارگیری برخی مجموعه های مهم در حاشیه شهر تهران برای کمک به روند امداد رسانی و درمان بیماران مبتلا به کرونا پرداخته است، متن این یادداشت هم اینک پیش روی شماست.

*********

در نخستین روزها تک رقم داشت ٢، ۵ سپس ١٨، ٢٨، ۴٣، ۶١، ٩۵، کرونا جولان داد و ارقام ١٣٩، ٢۴۵، ٣٨٨، ۵٩٣ و ٩٧٨ هم ثبت شد. نفس به شماره افتاد و رقم رو به فزونى…

١۵٠١، ٢٣٣۶، ٢٩٢٢، ٣۵١٣، ۴٧۴٧، ۵٨٢٣، ۶۵۶۶، ٧١۶١، ٨٠۴٢، ٩٠٠٠ ، ١٠٠٧۵ و این روزها ١١٣۶۴  شیب رو به صعود و جو ملتهب!

البته که اعداد و ارقام مبتلایان کرونا، همیارى و همدلى “از نوع ناب وطنى” را به جریان درآورد و طرح بسیج ملى کلید خورد. اینک مواجهیم با بیمارى که با اعلام بهداشت جهانى، مشخصه پاندمى(pandemic) را یدک مى کشد؛ “همه گیرى جهانى”.

این روزها با تمام تلاش هاى شبانه روزى و بى وقفه، نیاز به بیمارستان ویژه بیماران کرونایى به خوبى احساس مى شود و البته مکانى به دور از هیاهوى شهرى! اختصاص فضایى امن در حاشیه شهر تا به هموطنان عزیزمان که گرفتار کرونا شده اند خدمت رسانى کند.

خوشبختانه کلان شهر تهران در چندقدمى خود، بستر مناسبى به نام نمایشگاه شهر آفتاب دارد که با تبدیل آن به بیمارستان صحرایى، مى تواند نویدبخش سلامت براى صدها همشهرى باشد.

شاید نامش را آفتاب گذاشتند تا در چنین روزى امید و زندگى را به هموطنانمان هدیه دهد، گستردگى مساحت، سازه هاى موجود، فضاى باز پیرامونى و مهمتر از همه نزدیکى به استان قم به عنوان مرکز شیوع کرونا، از مشخصه هاى شاخص این مکان است که مى تواند علاوه بر خدمات رسانى به پایتخت، معین مناسبى براى دیگر شهرها باشد و مهمتر از همه فاصله افراد سالم جامعه را شاید بتوان به عنوان مهمترین دلیل دانست هم از نظر سرایت نکردن و هم از نظر حفظ آرامش روانى جامعه.

با وجود بیمارى و ترس و اضطراب ناشى از آن، نمى توان انتظار رفتار معمول و عادى از برخی اقشار جامعه داشت ،  ظرفیت افراد با مواجهه با این موضوع متفاوت است. پس به جاست تا هر چه سریعتر مجموعه ای اختصاصى برپا شود تا شاهد بى نظمى هاى احتمالی نباشیم.

هر چند که موضوع تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به بیمارستان موقت کرونا از سوى شورا و شهردارى کلان شهر تهران مورد استقبال قرار گرفته و اعلام آمادگى کرده اند، اما نیازمند عزم جدى است تا به مرحله اجرا برسد.

اجراى سریع؛ سرعتى همپاى سرعت کرونا ویروس که حالا چهره پاندمى خود را به رخ جهانیان کشیده و در ایران ظرف کمتر از یک ماه تعداد مبتلایان را به عدد پنج رقمى رسانده است.

******

پی نوشت:

انتشار مطالبی با عنوان “یادداشت میهمان”، صرفا دیدگاه های پایگاه خبری آوای جامعه در حوزه های گوناگون اجتماعی نیست و تنها برای گردش آزاد اطلاعات ، بیان نظرات ، دیدگاه ها ، تبادل افکار و همچنین طرح موضوعات روز جامعه به قلم کارشناسان ، فعالان اجتماعی و مدیران منتشر می شود.