آوای شهر » خبر
کد خبر : 9589
شنبه - 17 اسفند 1398 - 19:46

۱۲ هزار نهال در شمال پایتخت توزیع و غرس شد

توزیع ۱۲ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر از ۱۵ اسفندماه آغاز و تا ۲۱ اسفند ماه در ۶ بوستان ، در طرح نهضت درختکاری غرس می شود.

۱۲ هزار نهال در شمال پایتخت توزیع و غرس شد

توزیع ۱۲ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر از ۱۵ اسفندماه آغاز و تا ۲۱ اسفند ماه در ۶ بوستان ،معابر و منازل شهروندان و مدارس شمال تهران در طرح نهضت درختکاری غرس می شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، مانی جعفریان سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اداره فضای سبز منطقه یک درهفته منابع طبیعی و در راستای اجرای طرح نهضت درختکاری ۷ هزار اصله نهال مثمر را در بوستان های نیاوران، گلریزان، جمشیدیه، قیطریه، پردیس و ازگل در میان شهروندان توزیع می کند.

وی افزود :تعداد ۵ هزار اصله نهال غیرمثمر چنار، سرو شیراز، زبان گنجشک، اقاقیا و …نیز در معابر منطقه کاشته شده که تعداد ۱۸۴ اصله آن به خواست شهروندان در منازل کاشته شده است.

جعفریان تصریح کرد: با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا توزیع نهال ها در همه مراکز و نواحی با رعایت موازین بهداشتی ، فاصله لازم از یکدیگر،ضدعفونی محل ها و تجهیز کارشناسان و توزیع کنندگان نهال ها به ماسک و دستکش انجام و طی آن در اولین روز از این هفته ۱۵۰ نهال در هر یک از بوستان های فوق توزیع شد که در کل هفته۶ هزار و ۳۰۰ نهال توزیع می شود.