آوای شهر » خبر
کد خبر : 9513
یکشنبه - 18 اسفند 1398 - 15:42

فروش املاک شهرداری با بالاترین قیمت

عضو شورای شهر تهران گفت: املاک شهرداری با بالاترین قیمت و برای پرداخت دیون فروخته می‌شود.

فروش املاک شهرداری با بالاترین قیمت

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه املاک شهرداری با بالاترین قیمت و برای پرداخت دیون فروخته می‌شود، گفت : این موضوع در بودجه شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش فارس، ناهید خداکرمی ، درباره فروش املاک شهرداری اظهار داشت: این موضوع در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده است و بخشی از هزینه ها باید از فروش املاک و یا تهاتر آنها حاصل شود که در و اقع این مربوط به املاکی بوده که سودی نداشته و نفروختنش کمکی به شهرداری نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه حناچی فروش ۱۱ ملک را به شورای شهر پیشنهاد کرده بود، گفت: از میان این املاک ساختمان روزنامه اطلاعات و ساختمان ولیعصر حفظ شد، ولی سایر املاک به دلیل اینکه ارزش تاریخی و فرهنگی نداشت، شورای شهر قبول کرد که به فروش برسد و در واقع برای مدیریت شهری که با کمبود بودجه همراه است، این مساله بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری با بدهکاری عظیم گذشته مواجه بوده و پرداخت دیون به ویژه دیون پیمانکاران حائز اهمیت است و نمی‌توان املاکی که کاربرد ندارد را نگه داریم و این دیون را نپردازیم.

خداکرمی ادامه داد:‌ البته شهرداری املاکی هم خریده و در واقع تملک شده است و آن هم خانه‌های باارزش بوده. همچنین برای انجام برخی پروژه‌های عمرانی نیز نیاز به خرید ملک بوده و بحث املاک موضوع دوطرفه خرید و فروش آن مطرح است.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود املاکی که شهرداری به مزایده می‌گذارد، به قیمت پایین تر و حتی یک چهارم فروخته می‌شود، گفت: این موضوع صحت ندارد چرا که املاک از طریق مزایده و با بالاترین قیمت فروخته می‌شود. شورای شهر به این مساله حساس است و نمی‌گذارد روندهای قبلی که در شهرداری وجود داشته و حتی املاک را با نصف قیمت می‌فروختند، انجام شود.