خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 9511
شنبه - 17 اسفند 1398 - 18:35

استمرار تعطیلی مجموعه های فرهنگی و ورزشی

استمرار تعطیلی مراکزی همچون سالن های ورزشی، تئاتر، سینما و نماز جمعه مورد تاکید قرارگرفت.

استمرار تعطیلی مجموعه های فرهنگی و ورزشی

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران به تصمیم های جلسه اخیر این ستاد اشاره کرد و گفت: استمرار تعطیلی مراکزی همچون سالن های ورزشی، تئاتر، سینما و نماز جمعه در جلسه مورد تاکید قرارگرفت.

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه، علیرضا زالی افزود : همچنین مقرر شد نظارت لازم بر برخی از اماکن از جمله تالارهای پذیرایی که در رابطه با این مصوبه اقدامات لازم را انجام نداده اند، توسط همکاران نیروی انتظامی اعمال شود.

وی  توضیح داد که تصمیم بر این شد که با تایید مدیران ادارات با مرخصی استحقاقی گروه های پرخطر و شیفت بندی و دورکاری سایر کارمندان موافقت شود.

زالی درباره مصوبات جلسه امروز ستاد فرماندهی مقابله با بیماری کرونا اگفت : پیرو  تصمیم های قبلی مقرر شد تمام مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در تهران تا آخر اسفند ماه تعطیل باشد و درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بعد از تعطیلات نوروز متناسب با شرایط روز تصمیم گرفته خواهد شد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا درتهران از اعمال کنترل بیشتر بر مبادی ورودی استان تهران خبرداد و ادامه داد که در این باره  اگر طی فرآیند بیماریابی که با همکاری سیستم بهداشت و درمان و نیروی انتظامی صورت می گیرد، موارد مشکوکی مشاهده شود، فرد ۱۴ روز قرنطینه می شود.

زالی به لزوم توجه ادارات به تسهیل دادن مرخصی استحقاقی به کارمندانی که جزو گروه های پرخطر محسوب می شوند، اشاره کرد و گفت که  در این جلسه پیشنهاد شد به منظور کاهش تردد و جلوگیری از حضور غیر ضروری افراد درسطح شهر، کارمندان به صورت چرخشی و شیفت بندی مشغول شوند و در صورت امکان با دورکاری افراد موافقت شود.