خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 9509
یکشنبه - 18 اسفند 1398 - 09:22

عوارض استفاده بیش از اندازه مواد ضد عفونی

مردم برای ضد عفونی کردن سطوح الکل صنعتی استفاده نکنند چرا که باعث آسیب به پوست می‌شود.

عوارض استفاده بیش از اندازه مواد ضد عفونی

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بیان توضیحاتی درباره مضرات استفاده از الکل برای پوست به توجه به شیوع کرونا پرداخت.

به گزارش میزان،  پرویز طوسی، در پاسخ به این پرسش که مواد ضد عفونی کننده حاوی الکل چه تاثیراتی روی پوست می‌گذارد و میزان استفاده باید چقدر باشد گفت: استفاده زیاد از این مواد باعث خشکی و اگزمای پوست می‌شود و در مواردی که حساسیت وجود داشته باشند عوارض جدی ندارد.

متخصص بیماری‌های پوست (درماتولوژی) گفت:مردم برای ضد عفونی کردن سطوح الکل صنعتی استفاده نکنند چرا که باعث آسیب به پوست می‌شود و از الکل سفید یا همان اتانول استفاده کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه در پاسخ به این پرسش که استفاده از وایکتس برای ضدعفونی کردن دست‌ها مناسب است یا خیر؟ گفت: وایکتس یا همان آب ژاول برای پوست خوب نیست و پوست را تحریک می‌کند و و باعث حساسیت و خشکی پوس می‌شود؛ و بهتر است برای ضد عفونی کردن سطوح از آن‌ها استفاده شود.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که برخی مطرح کرده اند که استفاده از الکل منجر به بیماری کلیوی می‌شود نیز گفت: این موضوع صحت ندارد و استفاده از الکل سفید آن هم برای ضد عفونی کردن دست‌ها منجر به بیماری کلیوی نمی‌شود.