خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 9445
جمعه - 16 اسفند 1398 - 10:24

تشکیل کارگروه برای امتحانات پایان سال

کارگروهی برای امتحانات پایان سال تحصیلی تشکیل خواهد شد و در آن سناریوهای گوناگون تا پایان سال تحصیلی طرح و بررسی خواهد شد.

تشکیل کارگروه برای امتحانات پایان سال

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش،گفت: کارگروهی برای امتحانات پایان سال تحصیلی تشکیل خواهد شد و در آن سناریوهای گوناگون تا پایان سال تحصیلی طرح و بررسی خواهد شد.

به گزارش  مهر، مهرزاد حمیدی در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: از اقدامات بسیار خوبی که ادارات کل استان‌ها در ارتباط با پیشگیری و کنترل ویروس کرونا انجام داده‌اند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: تلاش کردیم تا نظام یکپارچه و هماهنگی در ارتباط با پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شکل بگیرد و کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی کرونا به ریاست وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده است و روزانه جلسه داریم تا آخرین وضعیت و اقدامات بررسی شود و لازم است مدیران کل استان‌ها هم همین روش را در استان‌ها با هماهنگی با مدیران مدارس انجام دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل شرح وظایف سطوح مختلف برای هم‌افزایی و یکپارچگی ابلاغ شده است، گفت: در چند روز گذشته اطلاعیه‌ای صادر شده است تا مدرسه فرایند آموزشی خود را داشته باشند و مدیران باید ارتباط خود را با دانش‌آموزان و والدین برقرار کنند چراکه اگر مدرسه پویا نباشد فعالیت آموزشی ابتر می‌ماند.

حمیدی تصریح کرد: باید برای انجمن اولیا و مربیان و تمامی ذی نفعان دیگر نقش‌های ویژه تعریف کنیم و نقش مربی بهداشت، مربی پرورشی و معلمان در راستای تحقق مأموریت آموزش و پرورش را تعیین کنیم.

وی تأکید کرد: اگر افراد در مدرسه حضور داشته باشند اما نقش روشنی برای آنان تعریف نکنیم این حضور تاثیر مثبتی را نخواهد داشت.

حمیدی افزود : شرایط باید به گونه‌ای باشد تا مدیریت ارتباط سطوح بالاتر با سطوح میانی و سطوح پایین‌تر و ارتباط آن با مدیریت سطوح بالا را وجود داشته باشد تا انسجام و یکپارچگی در فعالیت‌ها مدنظر قرار گیرد تا تبادل تجربیات دو تعامل جانبه برقرار شود و این باعث می‌شود تا هماهنگی مسؤولان در سراسر ساختار مدیریتی ایجاد شود.

وی اظهار داشت : شرط لازم این اقدامات، ایجاد ساختار جهادی، خلاق، پویا و نوآور در مدیریت است تا مأموریت‌ها به درستی اجرا شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید به گونه‌ای شرایط را مدیریت کنیم تا رضایت خانواده‌ها و جامعه کسب شود تا اولیا و دانش‌آموزان، اقدامات آموزش و پرورش را در کنار خود ببینند.

وی خاطر نشان کرد : هدایت و راهبری مدیران کل استان‌ها می‌تواند این سرمایه اجتماعی را به وجود آورد چرا که آموزش و پرورش حلقه واسط حاکمیت و جامعه است و باید بتواند وظایف خودش را به خوبی انجام دهد.

حمیدی با بیان اینکه باید روزانه فعالیت‌ها را رصد کنیم، گفت: پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد توجه قرار دهید و باید پیام قرنطینه خانگی را به اطلاع والدین برسانید.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم تا از اجتماعات چهارشنبه آخر سال نیز جلوگیری کنیم و آموزش لازم را در این باره به خانواده‌ها بدهیم.

وی افزود: از مشاوران مدارس بخواهیم تا در اشاعه و آموزش شاد زیستن در خانه، تحرکات و فعالیت‌های جسمی، تداوم فعالیت‌های پرورشی و … کمک کنند.

حمیدی با بیان اینکه دو میلیون سفیر سلامت داریم، گفت: اگر سفیران سلامت فعال شوند، می‌توانند خانواده خود را با آموزش‌هایی که به آنها داده شده کمک کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: با مشورتی که با معاونان آموزش متوسطه و ابتدایی انجام شده است کارگروهی برای امتحانات پایان سال تحصیلی تشکیل خواهد شد و در آن سناریوهای مختلف تا پایان سال تحصیلی طرح و بررسی خواهد شد.

وی عنوان کرد: آنچه از این ساختار و نقش‌ها گفته شده است برای تحقق مأموریت آموزش و پرورش در شرایط بحرانی کنونی و کمک به مدیریت بیماری کرونا در کشور برای پیام رسانی، تغییر رفتار شهروندی و آگاهی بخشی به خانواده‌هاست و اینکه چگونه می‌توانیم سال تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانیم.