خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 9405
چهارشنبه - 14 اسفند 1398 - 12:25

آموزش مدارس با روش های نوین

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تمام مدارس مکلف هستند با استفاده از روش‌های نوین، آموزش را ادامه دهند.

آموزش مدارس با روش های نوین

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نگرانی خاصی درباره وضعیت بهداشتی مدارس وجود ندارد، گفت: تمام مدارس مکلف هستند با استفاده از روش‌های نوین، آموزش را ادامه دهند.

به گزارش مهر مسعود ثقفی  درباره فعالیت مدارس در ایام تعطیلات ناشی از پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی بخشنامه‌ای که دیروز به مدارس شهر تهران ابلاغ شد، تمام مسئولان مدارس موظف به بازگشایی مدرسه هستند و در طول ساعات تعیین شده در بخشنامه یعنی بین ساعات ۸ تا ۱۲ باید مدیر مدرسه و یک نفر از اعضای کادر اداری حضور داشته باشند تا به ادامه روند آموزشی مدرسه بپردازند.

وی ادامه داد: این روزها همه ما درگیر بیماری شده‌ایم و زندگی‌ها را تحت الشعاع قرار داده است اما وظیفه ما به عنوان پایگاه آموزشی در سطح مدارس است و مدارس موظف هستند که فعالیت آموزشی را ادامه دهند. اما به دلایل و شرایط خاص شیوع بیماری کرونا، امکان حضور معلمان و دانش‌آموزان و برپایی کلاس را در مدرسه نداریم اما می‌توانیم از روش‌های نوین آموزشی استفاده کنیم.

ثقفی خاطر نشان کرد: ما از مدیران و دبیرانی که با استفاده از امکانات شخصی آموزش را پیش می برند تشکر می‌کنیم اما معتقدیم این کار باید به صورت متمرکز و با مدیریت آموزشی انجام شود مدارس می‌توانند از تکنولوژی‌های روز و از امکانات دیگر استفاده کند و فرایند آموزشی را امتداد ببخشند.

ثقفی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بهداشتی مدارس نیز گفت: با توجه به اینکه اکنون تقریباً ۱۰ روز است که هیچ دانش آموزی در مدرسه رفت و آمد نداشته، بنابراین نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. ضمن اینکه مدیر و معاون مدرسه که در محل کار خود حاضر می‌شوند می‌توانند اتاق های خود را ضدعفونی کنند.

وی درباره زمان پایان سال تحصیلی با توجه به تعطیلی های اخیر نیز اظهار داشت : مدت زمان سال تحصیلی جزو مباحث قانونی است که در موعد خودش، تصمیم گیری و اعلام نظر خواهد شد.