آوای شهر » خبر
کد خبر : 9335
سه شنبه - 13 اسفند 1398 - 12:38

توزیع نهال رایگان در بوستان ها

در آستانه سال جدید، ۱۰ هزار نهال رایگان در ۹ بوستان منطقه سه توزیع می شود.

توزیع نهال رایگان در بوستان ها

در آستانه سال جدید، ۱۰ هزار نهال رایگان در ۹ بوستان منطقه سه توزیع می شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، عباس فخارمنش معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه با اعلام این خبر گفت: شهروندان از ۱۵ اسفند ماه می توانند با مراجعه به بوستان های بهشت مادران، شریعتی، ملت، آفتاب، زرگنده، اقاقیا، پایداری، صبا، سهیل نهال درختان مثمر و غیر مثمر دریافت نمایند.

به گفته وی، همانند سنوات گذشته، با درخواست و تماس شهروندان با شماره تلفن ۱۳۷، کاشت خانه به خانه در منازل آنها انجام می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه اذعان داشت: در این طرح نهال گوجه، گلابی، خرمالو، هلو، انواع آلو و زالزالک از خانواده درختان مثمر و سرو و کاج از مجموعه درختان غیرمثمر در بوستان ها و منازل شهروندان کاشته خواهد شد.

کاشت ۱۸ هزار و ۶۷۵ اصله نهال در منطقه ۷

علاوه بر این شهردار منطقه ۷ از کاشت ۱۸ هزار و ۶۷۵ اصله نهال در سطح این منطقه همزمان با اجرای طرح استقبال از بهار خبر داد.

سمیه حاجوی با بیان این مطلب افزود: در راستای اجرای این طرح تلاش کردیم با کاشت نهال در خیابان های اصلی، فرعی، سازمان ها، ارگان ها و منازل شهروندان جانی تازه به این منطقه ببخشیم.

وی در ادامه با اشاره به توزیع بیش از ۴ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در هفته منابع طبیعی در ۷ پایگاه در سطح منطقه، خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد تنوع در اکوسیستمهای پارکی و کاشت گونه های مختلف درخت در فضای سبز سطح منطقه، اداره فضای سبز کاشت و توزیع نهال های مثمر و غیرمثمر را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار منطقه ۷ تاکید کرد: گل آرایی در ۴۰ گلجای مزین شده به گلهای بهاری، رنگ آمیزی کلیه المانهای پارکی شامل نیمکت ، پایه چراغ، وسایل بازی کودکان و بدنسازی و همچنین بازسازی آبنماهای سطح منطقه از دیگر اقدامات شاخص این منطقه در طرح استقبال از بهار ۹۹ بوده است.

وی در پایان یادآرو شد: همچنین به منظور ایجاد زیبایی بصری در سطح معابراین منطقه پیکرتراشی تعدادی از درختان خشک بجامانده از سنوات گذشته با هدف حمایت از محیط زیست و حیوانات اجرا شد.