آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 9330
سه شنبه - 13 اسفند 1398 - 10:33

نصب مخازن سه قلوی تفکیک پسماند در شمال پایتخت

مخازن سه قلوی تفکیک پسماند به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء دانش زیست محیطی، در نواحی ده گانه شمال تهران نصب شد .

نصب مخازن سه قلوی تفکیک پسماند در شمال پایتخت

مخازن سه قلوی تفکیک پسماند به منظورفرهنگ سازی و ارتقاء دانش زیست محیطی ، کاهش تولید وکم حجم سازی پسماند ها در نواحی ده گانه شمال تهران نصب شد .

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، مانی جعفریان سرپرست معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک اظهار داشت: اداره مدیریت پسماند منطقه یک نسبت به توزیع مخازن ۳ قلوی ۲۴۰ لیتری در ساختمان اصلی منطقه ، سراهای محلات، مجتمع های تجاری در سطح نواحی ده گانه اقدام نموده است.

وی گفت: در هر ناحیه مخزن های ۳ قلو به تفکیک جمع آوری کاغذ ، مقوا و شیشه جانمایی شده تا شهروندان بتوانند با در نظر گرفتن هر جایگاه پسماند خود را تفکیک شده در مخازن قرار دهند.

جعفریان با تاکید بر آموزش های تفکیک پسماند تصریح کرد: در راستای سیاست های سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ودر جهت افزایش فرهنگ تفکیک از مبدا وکاهش تولید پسماند، جدا سازی زباله های خشک از تر وکم حجم نمودن زباله ها ،آموزشگران بازیافت نواحی اقدام به آموزش ۱۴۷ نیرو خدماتی در سطح منطقه یک نمودند.

وی با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از آن ضد عفونی و گندزدایی مخازن زباله را در دستور کار نواحی قرار داد و اداره پسماند نیز در همین راستا اقدام به ضد عفونی سوله،غرفه و تجهیز کانکس های بازیافت و کارگران به مواد شوینده و بهداشتی کرد.