آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 9179
شنبه - 10 اسفند 1398 - 12:52

عملیات ضد عفونی کردن ۲۴۵ میدان و بازار میوه و تره بار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از انجام عملیات گسترده ضد عفونی کردن ۲۴۵ میدان و بازار میوه و تره بار پایتخت خبر داد.

عملیات ضد عفونی کردن ۲۴۵ میدان و بازار میوه و تره بار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از انجام عملیات گسترده ضد عفونی کردن ۲۴۵ میدان و بازار میوه و تره بار پایتخت در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی کنترل محیطی وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  سید سعید راد با اعلام اینکه ضد عفونی کردن میادین و بازارهای میوه و تره بار بر اساس شیوه‌نامه اختصاصی کنترل محیطی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در میادین میوه و تره بار صورت می‌گیرد، افزود: بر این اساس، کل فضای مراکز مذکور از جمله محیط داخلی و بیرونی این مراکز به صورت مرتب و مستمر ضد عفونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت این سازمان، حفظ بهداشت و تامین سلامت شهروندان است، اظهار کرد: به همین دلیل، نسبت به ضد عفونی کردن سطوح میادین و بازارها از جمله کف، در و دیوار و پنجره‌ها، سالن‌های فروش، خوابگاه‌های کارگری، ساختمان‌های ستادی، سرویس‌های بهداشتی و اتاق‌های نگهبانی و همچنین ابزار و تجهیزات موجود اقدام می‌شود.

راد با بیان اینکه رعایت اصول و ضوابط بهداشتی در حفظ بهداشت و تامین سلامت شهروندان از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: به این منظور، دستگاه‌های ضد عفونی کننده و ملزومات و مواد مورد نیاز از جمله کاورهای بهداشتی و مایع ضد عفونی‌کننده به تعداد و میزان مورد نیاز تامین شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پایان، کاهش غلظت عامل عفونت در هوا، سطوح و اشیاء را از جمله اهداف کنترلی به منظور حفظ بهداشت محیط در میادین و بازارهای میوه و تره بار نام برد و با دعوت از عموم مردم به منظور رعایت اصول و ضوابط بهداشت فردی هنگام مراجعه به این مراکز، خاطرنشان کرد: از شهروندان عزیز درخواست می‌کنیم هنگام مراجعه به میادین و بازارهای میوه و تره بار،  از ملزومات بهداشتی شخصی از جمله ماسک و دستکش به ویژه برای جدا کردن انواع میوه و محصولات مورد نظر استفاده نمایند.