خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 9019
چهارشنبه - 7 اسفند 1398 - 14:30

جذب ۴۰ هیات علمی پیمانی دانشگاه فرهنگیان

در سال ۹۸، ۴۰ هیات علمی پیمانی جذب کردیم و این اساتید در مهر ماه ۹۸ در استان‌ها توزیع شده و شروع به تحصیل کردند.

جذب  ۴۰ هیات علمی پیمانی دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال ۹۸، ۴۰ هیات علمی پیمانی جذب کردیم و این اساتید در مهر ماه ۹۸ در استان‌ها توزیع شده و شروع به تحصیل کردند. برای جذب این ۴۰ هیات علمی توانایی بیش از ۴ هزار نفر از متقاضیان جذب اعضای هیات علمی در شهریور و بهمن ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میزان، حسین خنیفر ، درباره میزان جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال ۹۸، ۴۰ هیات علمی پیمانی جذب کردیم و این اساتید در مهر ماه ۹۸ در استان‌ها توزیع شده و شروع به تحصیل کردند. برای جذب این ۴۰ هیات علمی توانایی بیش از ۴ هزار نفر از متقاضیان جذب اعضای هیات علمی در شهریور و بهمن ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه بیان کرد: مرکز جذب نخبگان کشوردر دانشگاه فرهنگیان طی امسال تاسیس شد. بیش از ۷۰ درصد برنامه‌های درسی دوره کارشناسی در ۲۰ رشته اصلی در انطباق با سند تحول بنیادین آموزش و پروش اعمال شد. طرح تولید محتوا‌های الکترونیک برای بخشی از دروس عمومی و پایه بر اساس بخشنامه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری و ساحت‌های ۶ گانه سند تحول در حال آماده شدن است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه بیان کرد: طرح تولید محتوای الکترونیک برای ۳۰ درصد مطالب و در راستای مدیریت سبز و کاهش آلودگی و عدالت آموزشی انجام شده به این جهت که آموزش الکترونیک مزایایی داری از جمله اینکه در یک استان استاد ضعیفی در اختیار دانشجو است و در برخی استان‌ها استاد ضعیف، این تولید محتوای الکترونیک امکان عدالت آموزشی را فراهم می‌کند.

خنیفر گفت: طرح تولید محتوای‌های الکترونیک برای دروس عمومی و پایه بر اساس بخشنامه وزارت علوم و الزام دانشگاه‌ها به ۱۰ درصد آموزش الکترونیک است که دانشگاه فرهنگیان در این زمینه فقط ۲ درصد جلو رفته است.

خنیفر اظهار داشت: در زمینه تولیدات علمی از سرانه ۲ دهم درصد برای هر پژوهشگر به رقم یک درصد ارتقا پیدا کرده ایم. سومین دانشگاه برتر در سال ۹۸ در تولید علم بودیم و و بعد از دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه فرهنگیان سومین دانشگاه برتر شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: تدوین ۱۷ عنوان کتاب درسی و ضروری مبتنی بر مواد آموزشی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه فرهنگیان را نیز انجام داده ایم. بنیاد خیرین حامی دانشگاه نیز در همه استان‌ها در سال ۹۸ تاسیس شد.