آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 8998
چهارشنبه - 7 اسفند 1398 - 17:30

دفترچه ارزش معاملات ملاک محاسبه عوارض ساختمان

دفترچه ارزش معاملات املاک سال ۹۸ ملاک تصمیم‌گیری محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی شود.

دفترچه ارزش معاملات ملاک محاسبه عوارض ساختمان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: دفترچه ارزش معاملات املاک سال ۹۸ ملاک تصمیم‌گیری محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی شود.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران  در دویست و یکمین جلسه خود، بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه «نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی نظارت فنی و عوارض استفاده موقت در شهر تهران» را در دستور کار قرار دادند.

«سید حسن رسولی» روز سه‌شنبه در جریان بررسی این اعتراض گفت: در مقدمه اعتراض فرمانداری به سیاست دولت مبنی بر تعدیل قیمت‌ها و مهار تورم اشاره و اعلام شده نرخ عوارض نباید بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه دی ۹۸ و دی‌ ماه ۹۷، حدود ۳۶.۸ درصد است، افزود: شهرداری نهاد عمومی درآمد و هزینه‌ است و درصد عوارض را خود تعیین می‌کند از این رو اعتراض فرمانداری به این مصوبه وارد نیست.

رسولی افزود: مبنای ما در این مصوبه‌ دفترچه ارزش معاملات املاک سال ۹۷ است، در صورتی که ماده یک مصوبه را حذف کنیم و دفترچه ارزش معاملات املاک سال ۹۸ را ملاک‌ قرار دهیم، نرخ و پایه خروجی عوارض ساختمانی تعیین تکلیف خواهد شد.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر موافقت کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در این جلسه نامه اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه پارک حاشیه ای را بررسی کردند.

«محمد علیخانی» رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت که کمیسیون بر متن قبلی اصرار دارد و این اعتراض فرمانداری را قانونی و مبتنی بر حدود اختیارات نمی داند.

علیخانی ادامه داد بخشی از اعتراض فرمانداری درباره اختصاص بودجه برای ترمیم تجهیزات پلیس راهور است و کمیسیون این موضوع را قبول دارد.

علیخانی ادامه داد که بخشی از اعتراض فرمانداری مربوط به اعمال قانون و برخورد با تخلفات پارک دوبل است، در حالیکه پارک دوبل ناظر به جریمه رانندگی است و جز عوارض پارک حاشیه ای محسوب نمی شود.

در نهایت اعضای شورای تهران با نظر و پاسخ کمیسیون به ایرادات و اعتراض فرمانداری رای دادند.

بر اساس قانون مصوبات شورای اسلامی شهر تهران پس از تایید فرمانداری برای اجرا به شهرداری تهران ابلاغ می شود.