آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 8917
یکشنبه - 4 اسفند 1398 - 23:59

تمهیدات تاکسیرانى براى پیشگیرى از شیوع کرونا

سازمان تاکسیرانی شهر تهران آگاهى بخشى روش هاى پیشگیری از شیوع “کروناویروس” ویژه تاکسیرانان و مسافران را آغاز کرد.

تمهیدات تاکسیرانى براى پیشگیرى از شیوع کرونا

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران آگاهى بخشى روش هاى پیشگیری از شیوع “کروناویروس” ویژه تاکسیرانان و مسافران را آغاز کرد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  تاکسی به عنوان یکی از مدهای حمل و نقل درون شهری به شمار می رود که لازم است هنگام استفاده از آن، نکات بهداشتی و پیشگیری های مناسب براى مقابله با شیوع بیماریهای ویروسی رعایت شود.

از این رو کارگروه ویژه سازمان تاکسیرانی با هدف آگاهی بخشی رفتارهای پیشگیرانه به دو قشر تاکسیران و مسافرین با هماهنگی اداره کل سلامت شهرداری تهران و مطابق با سیاست های وزارت بهداشت شکل گرفته است تا با استفاده از خرد جمعی مدیران، دستورالعمل های آموزشی و هشداری را از طریق فضاهای ارتباطی نظیر پیامک، رادیو تاکسی، اینفوگرافى، شبکه های اجتماعی و  تبلیغات محیطی به بهترین نحو اطلاع رسانی کند.

براساس  اعلام این کارگروه،  استفاده نکردن از کرایه نقدى و جایگزینى روش های پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی، یکی از روش های کلیدى و مهم پیشگیری از انتقال انواع ویروس‌ها از جمله ویروس بیماری کرونا محسوب مى شود که در این صورت خطری متوجه مسافران و تاکسیرانان نخواهد شد.

زیرساخت های پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در اکثر خطوط و تاکسی ها فراهم است و شهروندان به راحتی می توانند این روش بهینه را جایگزین کرایه نقدی کنند.