آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 8683
سه شنبه - 29 بهمن 1398 - 22:28

جزئیات بازسازی سردیس های بوستان جوانمردان

معاون خدمات شهری منطقه ۵ پایتخت از مرمت سردیس شهدای عظیم الشان نصب شده در بوستان جوانمردان خبر داد.

جزئیات بازسازی سردیس های بوستان جوانمردان

معاون خدمات شهری منطقه ۵ پایتخت از مرمت سردیس شهدای عظیم الشان نصب شده در بوستان جوانمردان خبر داد و اعلام کرد این اقدام در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  رضا علیزمانی معاون خدمات شهری منطقه از مرمت و بازسازی سردیس های شهدا و مشاهیر بوستان جوانمردان در سالجاری خبر داد و گفت: سردیس های شهدا و مشاهیر در قالب نمادهای شهری قرار می گیرند که پیشینه و افتخارات شهر را بازگو کنند از این روی حفظ و نگهداری آنها از اهمیتی دو چندان برخوردار است.

معاون خدمات شهری منطقه به اعلام اداره زیباسازی مبنی بر ضرورت مرمت و بازسازی سردیس های بوستان جوانمردان اشاره کرد و تصریح کرد: چندین سال از نصب سردیس های بوستان جوانمردان گذشته است و با توجه به نزولات جوی و تابش خورشید این سردیس ها در معرض فرسایش قرار گرفتند از این روی موضوع به سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام و مقرر شد تا سردیس ها تحت نظارت ،جمع آوری و جهت مرمت به سازمان زیباسازی منتقل شوند.

علیزمانی ادامه داد: بر همین اساس ۲۵ سردیس شهدای عظیم الشان و مشاهیر کشور در بوستان جوانمردان پس از اطلاع رسانی عمومی جمع آوری شد و هم اکنون در سازمان زیباسازی توسط هنرمندان و سازندگان این سردیس ها در حال مرمت و بازسازی است.

وی با بیان اینکه قرار بود تمامی سردیس ها تا اواخر بهمن ماه در محل خود نصب شوند، اظهار داشت: با توجه به اینکه ساخت و مرمت سردیس ها کاری هنری و زمان بر است و میزان فرسودگی سردیس ها در زمان اصلاح آن نقش دارد، بر اساس اعلام سازمان زیباسازی این سردیس ها پیش از اتمام سالجاری و همزمان با اجرای برنامه استقبال از بهار در محل خود نصب می شوند.

معاون خدمات شهری منطقه ۵ تاکید کرد: شهدای عظیم الشان جایگاه ویژه ای برای تمامی مردم بزرگوار دارند به همین دلیل شهرداری منطقه موضوع اطلاع رسانی در محل نصب سردیس ها را در اولویت کار خود قرار داده و ضمن اعلام به شهروندان، پیگیری مداومی در خصوص نصب بنر اطلاع رسانی دقیقا در محل مورد نظر داشته و تا زمان نصب مجدد سردیس ها این بنر در محل مورد نظر مستقر خواهد بود.