آوای شهر » خبر
کد خبر : 8636
دوشنبه - 28 بهمن 1398 - 22:02

تجهیز بزرگراه های منطقه ۲ به پد بالگرد 

با هدف آمادگی بیشتر در مواقع بحران و امدادرسانی سریع هوایی،۳ پد بالگرد در بزرگراه های منطقه دو احداث می شود.

تجهیز بزرگراه های منطقه ۲ به پد بالگرد 

شهردار منطقه ۲ پایتخت گفت: با هدف آمادگی بیشتر در مواقع بحران و امدادرسانی سریع هوایی،۳ پد بالگرد در بزرگراه های منطقه دو احداث می شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، رسول کشت پور، شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبرگفت:در پی تحولات شهری و افزایش جمعیت،امدادرسانی مناسب درمواقع بحران و ایجاد زیرساخت های مناسب برای رفع این مساله ،یکی ازاقدامات ضروری است.

وی گفت: درپی توافق شهرداری تهران با اورژانس هوایی مبنی بر تجهیز بزرگراه ها به پد بالگرد، شهرداری منطقه ۲ نسبت به جانمایی این فضا در بزرگراه های منطقه اقدام کرد.
کشت پور افزود : در حال حاضر ۳ نقطه در بزرگراه های آیت اله هاشمی رفسنجانی ، تقاطع بزرگراه های یادگارامام (ره) – شهید همت و بزرگراه یادگار امام (ره)- حبیب اله جهت احداث پد بالگرد جانمایی شده است.

به گفته شهردار منطفه۲،پد بالگردها با هماهنگی معاونت خدمات خدمات شهری و تحت نظارت کارشناسان اورژانس هوایی مطابق با استانداردهای لازم طراحی شده است .

وی تسریع در امدادرسانی در مواقع بحران و سوانح را از اهداف احداث پدهای بالگرد برشمرد و خاطر نشان کرد: آسیب پذیری در برابر انواع بحران ها و مخاطرات یکی از مهم ترین معضلات شهری است وتوسعه زیرساخت هایی همچون پدهای بالگرد امدادرسانی می تواند راه حلی برای کاهش آسیب پذیری وبهبود خدمات رسانی باشد.