خبر » گردشگری » نبض جامعه
کد خبر : 8507
دوشنبه - 28 بهمن 1398 - 04:15

آموزش مقدماتی حفاظت پیشگیرانه در مجموعه نیاوران

آموزش مقدماتی حفاظت پیشگیرانه آثار تاریخی در موزه ها در مجموعه نیاوران انجام شد.

آموزش مقدماتی حفاظت پیشگیرانه در مجموعه نیاوران

آموزش مقدماتی حفاظت پیشگیرانه آثار تاریخی در موزه ها در مجموعه نیاوران انجام شد.

دوره “آموزش مقدماتی حفاظت پیشگیرانه آثار تاریخی در مجموعه ها و موزه ها” به همت واحد حفاظت و مرمت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران صبح یکشنبه ۲۷ بهمن ماه در این مجموعه برگزار شد.

به گزارش گروه گردشگری آوای جامعه،  این دوره آموزشی در راستای ارتقاء سطح علمی و عملی مسئولین موزه ها، امنای اموال و کارشناسان این مجموعه با تمرکز بر حوزه تخصصی حفاظت پیشگیرانه آثار تاریخی و با هدف آشنایی افراد با اصول و مفاهیم نظری این موضوع برگزار شد.

مهدی کلیایی کارشناس ارشد حفاظت و مرمت آثار تاریخی و مسئول واحد حفاظت مرمت مجموعه نیاوران در این دوره یک روزه به منظور آشنایی کارشناسان با این حوزه تخصصی، به بیان مباحثی پیرامون مفاهیم و سرفصل های اولیه حفاظت پیشگیرانه جهت جلوگیری از ایجاد آسیب در آثار تاریخی و افزایش طول عمر آثار پرداخت.

خاطر نشان می سازد پیرو برنامه ریزی به عمل آمده، آموزش های تخصصی در حوزه حفاظت و مرمت با رویکرد ارتقاء مهارت های حرفه ای موزه داران این مجموعه در حوزه محل خدمت با مباحث گوناگون ادامه خواهد داشت و در جلسات بعدی که به صورت کارگاه های عملی برگزار می شود، کارشناسان مجموعه نیاوران با دستورالعمل ها و سرفصل هایی مانند شیوه های بسته بندی، جابجایی و پاکسازی تخصصی آثار تاریخی و همچنین شیوه های مبارزه با آلاینده ها و آفات و کنترل شرایط محیطی آشنا می شوند.