خبر » نبض جامعه
کد خبر : 8497
دوشنبه - 28 بهمن 1398 - 04:46

معرفی برگزیدگان بخش «تجلی اراده ملی» جشنواره فیلم فجر

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از معرفی برگزیدگان بخش «تجلی اراده ملی» سی‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

معرفی برگزیدگان بخش «تجلی اراده ملی» جشنواره فیلم فجر

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از معرفی برگزیدگان بخش «تجلی اراده ملی» سی‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

به گزارش گروه ایثار و شهادت آوای جامعه، حجت الاسلام محمد حسن کاویانی راد درباره بخش «تجلی اراده ملی» سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: این بخش از بخش‌های قدیمی این جشنواره است و هر ساله در کنار بخش اصلی جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این بخش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی به ارزیابی فیلم‌های جشنواره فجر می‌پردازند، افزود: بر این اساس، هر سازمان و نهاد ضمن معرفی سه نفر به عنوان داور، با توجه به وظایف و اهداف ذاتی سازمان خود، فیلم‌های برگزیده را معرفی می‌کند تا در مراسمی جداگانه، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جوایز به هنرمندان مورد نظر آنها اهدا شود.

حجت الاسلام کاویانی راد با اشاره به حضور بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ارزیابی این بخش گفت: قوه قضاییه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی، سازمان مدیرت پسماند شهرداری تهران، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، شرکت سهامی بیمه ایران و انجمن ویرایش و درست‌نویسی از دیگر سازمان‌ها و نهادهایی‌ هستند که امسال در بخش تجلی اراده ملی حضور داشتند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد حضور بنیاد شهید و امور ایثارگران را در این بخش حضوری جدی توصیف کرد و گفت: بنیاد از سال ۱۳۷۹ در این بخش حضور داشته است و امسال نیز با معرفی سه نفر داور، برای شرکت در این بخش اعلام آمادگی کرد. بر این اساس، ۲۹ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران موسوم به سودای سیمرغ مورد بررسی دقیق قرار گرفت و در پایان دو فیلم برگزیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی «مهرداد خوشبخت» و فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی «سعید ملکان» به عنوان آثار منتخب معرفی شده‌اند و آیین اختتامیه این جشنواره در تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.