آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 8230
پنجشنبه - 24 بهمن 1398 - 10:58

جزئیات آمایش جدید کلانتری‌ها

تناسب با فراوانی جمعیت، آمایش جدید کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی در دستور کار ناجا قرار دارد.

جزئیات آمایش جدید کلانتری‌ها

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ،با تاکید بر ضرورت مشهود بودن مظاهر پلیس در تمامیت جغرافیایی کشور بیان داشت: متناسب با فراوانی جمعیت، آمایش جدید کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی در دستور کار ناجا قرار دارد.

به گزارش میزان،  سردار “محمد شرفی”در حاشیه افتتاح پاسگاه محیط بانی تالابی سردار سپهبد شهید حاج “قاسم سلیمانی” در شهر ” داودآباد ” شهرستان اراک اظهار داشت: در نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی انسان محو، مهم‌ترین ارزش و سرمایه سازمانی، کارکنان آن محسوب می‌شوند و آینده نگری در تعالی شغلی آنان در حوزه‌های مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس است.

وی سرمایه گذاری در مدیریت منابع نیروی انسانی را در توسعه خدمات و کیفی سازی ماموریت‌های سازمانی بسیار مهم خواند و با اشاره به برنامه‌های ناجا در این مقوله اظهار داشت: در سال جاری با این نگرش در انجام پروژه‌های عمرانی تمرکز بر توسعه مسکن ملکی کارکنان و منازل سازمانی قرار گرفت.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: در سال جاری با برنامه ریزی‌ها و سیاست‌های انجام پذیرفته، بیش از ۲ هزار منزل ملکی به سرانجام رسید و تقدیم کارکنان ناجا در سطح کشور شد.

سردار شرفی بهره برداری از حدود یک هزار واحد منازل سازمانی ناجا در سال جاری در سطح کشور نیز خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه ریزی‌های اجرایی پلیس در حوزه توسعه خدمات به کارکنان، برنامه ریزی در کیفی سازی و ارتقاء خدمات بهداشت، امداد و درمان بود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خاطرنشان کرد: این راهبرد با توجه به شرایط خاص ماموریتی و ضرورت دسترسی به خدمات بهداشتی، امداد و درمان برای کارکنان در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت و اقدامات خوبی نیز در این بخش در سال جاری اجرایی شد.

وی از افتتاح ساختمان دی کلینیک نیروی انتظامی در استان همدان خبر داد و گفت: توسعه و تجهیز مراکز درمانی در مرکز و دیگر استان‌ها در اولویت‌های پروژه‌های عمرانی در ناجا قرار دارد و این مهم با جدیت در سطح کشور توسعه خواهد یافت.

سردار شرفی با تاکید بر ضرورت آمایش جدید کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی به تناسب فراوانی جمعیت در سطح کشور بیان داشت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مظاهر پلیس بایستی در جغرافیای ایران مشهود باشد و از آنجایی که کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی به عنوان مهم‌ترین این مظاهر محسوب می‌شوند، توسعه کمی و کیفی آن بایستی در تداوم برنامه‌ها به منظور ارائه خدمات هر چه مطلوب به مردم عزیز تحقق یافته و نمود داشته باشد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان پایین بودن شاخص‌ها در تعداد کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی نسبت به استاندارد‌های جهانی گفت: در حال حاضر حدود ۳ هزار کلانتری در حوزه انتظامی و به غیر از حوزه مرزبانی در سطح کشور فعالیت دارند که بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی انجام شده، در حدود ۴ هزار کلانتری در سطح کشور متناسب با جمعیت برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: در رسیدن به نقطه مطلوب در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی مفصلی در رسیدن به این مهم در اولویت قرار گرفته است.