خبر » محیط زیست » نبض جامعه
کد خبر : 8167
سه شنبه - 22 بهمن 1398 - 12:48

۱۸.۵ میلیون هکتار مناطق چهارگانه محیط زیستی

در حال حاضر ۱۸.۵ میلیون هکتار از مساحت کشور ما تحت عنوان مناطق چهارگانه محیط زیستی شناخته می‌شوند

۱۸.۵ میلیون هکتار مناطق چهارگانه محیط زیستی

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر ۱۸.۵ میلیون هکتار از مساحت کشور ما تحت عنوان مناطق چهارگانه محیط زیستی شناخته می‌شوند و ما نیاز داریم برای رسیدن به استانداردهای جهانی، ۲.۵ درصد به سطح مناطق حفاظت شده خود بیفزاییم.

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری در مراسم افتتاح و راه اندازی از مخازن علمی موزه تاریخ طبیعی که در ساختمان معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: در دولت دوازدهم طی دو جلسه شورای عالی محیط زیست یک میلیون و ۵۰ هکتار به سطح مناطق حفاظت شده افزوده شد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که تنوع زیستی جزو لاینفک سازمان حفاظت محیط زیست و محور اصلی معاونت طبیعی است، اظهار کرد: طی روز اول خرداد سال ۹۹ همزمان با روز جهانی تنوع زیستی، همایش ملی تنوع زیستی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

کلانتری افزود: در حال حاضر ما در کشور ۱۳۰۰ گونه جانوری مهره‌دار شناخته شده و حدود ۸۲۰۰ گونه گیاهی شناخته شده داریم بنابراین کشور ما از نظر اکوسیستم و تنوع ژنتیک گونه‌های گیاهی و جانوری دارای رتبه‌ خوبی است.

وی ادامه داد: با راه اندازی و افتتاح مخازن علمی موزه‌ تاریخ طبیعی، منابع ذخیره گاهی و بانک‌های ژنی تجمیع پیدا می‌کنند و این فضا برای مراکز علمی و تحقیقاتی آماده خواهد شد.

کلانتری در پایان گفت: طی تحقیقات انجام شده خوشبختانه ۹۷.۵ درصد مردم ایران محیط زیست را به خوبی می‌شناسند که نشان می‌دهد آگاه‌سازی افکار عمومی و اشاعه فرهنگ محیط زیستی به‌خوبی انجام شده است.