خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه
کد خبر : 8113
یکشنبه - 20 بهمن 1398 - 11:30

اتصال سامانه طلاق به ۲۲ استان

در مجموع حدود ۳۶۰ هزار پرونده در سامانه طلاق موسوم به سامانه تصمیم برای نوبت‌دهی طلاق ثبت شده است.

اتصال سامانه طلاق به ۲۲ استان

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اتصال سامانه طلاق به ۲۲ استان کشور گفت: در مجموع حدود ۳۶۰ هزار پرونده در سامانه طلاق موسوم به سامانه تصمیم برای نوبت‌دهی طلاق ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، بهزاد وحیدنیا افزود: ۲۲ استان به سامانه طلاق وصل هستند و این سامانه در حال ثبت اطلاعات درخواست طلاق زوج ها است. سامانه تصمیم جهت نوبت دهی اینترنتی درخواست طلاق توافقی و طلاق یکطرفه به درخواست زوج یا زوجه از سوی سازمان بهزیستی کشور به منظور ارجاع آنها به مشاوره و انصراف آنان از طلاق راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ استان از جمله استان های خراسان رضوی، تهران، کرمان، یزد و اصفهان به سامانه تصمیم متصل هستند و در مجموع حدود ۳۶۰ هزار پرونده در این سامانه ثبت شده است که بیشترین ثبت پرونده ها مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

مدیرکل مشاوره و امورروانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: برای تعمیم سامانه تصمیم به سراسر کشور ۲۰۰ میلیارد تومان برای سال آینده پیشی بینی شده است.

وحیدنیا افزود: هر یک از مراکز مشاوره که به پرونده مراجعان بهزیستی دسترسی دارد، اطلاعات را ثبت می کند و پیگیری لازم انجام می شود.