آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 7979
جمعه - 18 بهمن 1398 - 13:31

۵ هزار میلیارد برای بدهی های شهرداری

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی و دیون شهرداری تهران خبر داد.

۵ هزار میلیارد برای بدهی های شهرداری

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی و دیون شهرداری به پیمانکاران در بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی ، در مورد پرداخت دیون پیمانکاران در سال آینده، گفت: در لایحه بودجه ای که شهرداری تهران تقدیم شورای شهر کرده است، ردیفی برای پرداخت دیون به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت بدهی بانکی، افراد حقیقی و حقوقی در این ردیف گنجانده شده است، تصریح کرد: این ردیف ۵۰۰۰ میلیارد تومانی کمک می‌کند که بخش عمده‌ای از بدهی شهرداری به پیمانکاران کاهش یابد.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه پرداخت بدهی به پیمانکاران در اولویت قرار دارد، افزود: در سال ۸۹ نیز مبلغ ۳۸۰۰ میلیارد تومان در بودجه برای پرداخت بدهی پیمانکاران در نظر گرفته شد که خوشبختانه توانستیم با تخصیص ۱۰۰ درصدی آن، بخش زیادی از بدهی‌ها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کل بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان است، گفت: البته این بدهی جاری است، چرا که پیمانکاران زیادی با شهرداری تهران در حال کار هستند.

فراهانی افزود: البته دقت داشته باشید که این حجم بدهی‌های باقیمانده برای مدیریت شهری جدید از سال ۸۹ است. یعنی به عبارت دیگر هنوز برخی بدهی‌های سال ۸۹ شهرداری تهران به پیمانکاران پرداخت نشده و ما میراث دار بدهی‌های ده ساله هستیم.