خبر » نبض جامعه
کد خبر : 7798
یکشنبه - 13 بهمن 1398 - 10:08

پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد از مطالبات بیمه ایثارگران

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات بیمه دی به‌صورت نقد و اسناد خزانه خبر داد.

پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد از مطالبات بیمه ایثارگران

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات بیمه دی به‌صورت نقد و اسناد خزانه خبر داد.

به گزارش گروه ایثار و شهادت  آوای جامعه، سید منصور میرمرادی در سفر به استان خراسان رضوی در نشست تخصصی با مدیرکل، معاونین و روسای ادارات ستاد این استان و روسای مناطق سه‌گانه مشهد که در سالن شهید هاشمی نژاد بنیاد خراسان رضوی برگزار شد ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر، با اشاره به پرداخت۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی بیمه دی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از این بدهی به‌صورت نقد و ۲ هزار میلیارد دیگر به‌صورت اسناد خزانه پرداخت شدند.

وی افزود: هزینه‌های پرداختی ایثارگران توسط شرکت بیمه در حال واریز است و بدهی سال ۱۳۹۷ مراکز و مراجع درمانی به‌صورت نقدی تسویه می‌شود و بدهی مربوط به سال ۱۳۹۸ نیز در قالب اسناد خزانه پرداخت می‌شود. اسناد خزانه در حقیقت تعهد دولت است که قبول کرده در اختیار دستگاه‌ها قرار داده شود تا مطالبات خود را دریافت کنند.

وی درباره  پرداخت بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه گفت: بیش از ۲ سال است مصوبه‌ای از دولت دریافت کرده‌ایم که دانشگاه‌ها اجازه هیچ نوع اعمال محدودیتی را برای دانشجویان شاهد و ایثارگر به دلیل مسائل شهریه‌ای نداشته باشند و طبق این آیین‌نامه دولت و بنیاد طرف حساب دانشگاه‌ها هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمانی دانش‌محور و هوشمند است، افزود: بنیاد از معدود سازمان‌هایی است که اطلاعات آن به‌صورت یکپارچه است. از سویی تعدادی از نهادها و سازمان‌ها نیز دسترسی به این اطلاعات دارند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن مشکل ایثارگران را برطرف کنند. به‌عنوان‌مثال موضوع معافیت سربازی از مواردی بود که بسیاری از ایثارگران برای استفاده از آن بین بنیاد و نیروهای مسلح در رفت آمد بودند و امروز با توجه به ایجاد سیستم‌های نرم افزاری این مشکلات دیگر وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: دنیا به سمت فناوری‌های نوین پیش می‌رود و در همین راستا آموزش‌های تخصصی ویژه کارکنان بنیاد از سال‌ها پیش شروع شده و بنیاد برای بهره‌وری بیشتر به سمت تکنولوژی‌های جدید می‌رود. برنامه‌های بنیاد با تئوری‌های گوناگون توسط کارشناسان نظری و عملی سنجیده می‌شود. برخی از قواعد در سازمان حاکم شده که بسترهای اجرای قوانین را تسهیل کرده است که دانش‌محور شدن برنامه‌ها یکی از این فعالیت‌ها است.

میرمرادی با تأکید بر اینکه موضوعات انگیزشی باید در همه ابعاد در نظر گرفته شود گفت: مدیران مجموعه باید به کارکنان خود اعتماد کنند و بتوانند سطح توانمندی یکدیگر را در سایه اعتماد تقویت کنند. بنیاد از سازمان‌هایی است که تمامی مدیران خود را از میان نیروهای داخل سازمان انتخاب می‌کند، زیرا این اعتقاد وجود دارد که افراد درون سازمان توانمندی‌های لازم را دارند و تخصص نیز با آموزش به دست می‌آید. نیروهای انسانی خبره بنیاد سرمایه‌های اجتماعی این سازمان هستند که به آنان میدان کار داده شده تا استعدادهای خود را شکوفا کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد در حوزه مدیریت سازمانی به بلوغ رسیده است گفت: به‌عنوان‌مثال تمامی زیرساخت‌های بنیاد در حوزه فناوری، توسط یک برنامه نرم‌افزاری در کل کشور متمرکز است. افراد از دورترین نقاط کشور با پایتخت ارتباط مستقیم دارند. از سویی امکان دسترسی به اطلاعات ایثارگران در هر استانی که باشند توسط کارکنان بنیاد وجود دارد و این مسئله باعث تسهیل در ارتباطات و حذف مکاتبات فیزیکی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه آموزش‌های تخصصی در تمامی حوزه‌های کاری بنیاد برای کارکنان انجام می‌شود، ادامه داد: به دنبال فراگیر کردن آموزش‌های فناوری هستیم تا کارکنان بنیاد از جدیدترین فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه دخالت‌های مدیریتی در کمیسیون پزشکی بنیاد وجود ندارد، افزود: تصمیم‌گیرنده اصلی کمیسیون پزشکی پزشکان متخصص هستند و بنیاد تابع نظر کمیسیون پزشکی است. در بنیاد کسی اجازه تفسیر قانون را ندارد و حتی توصیف آن توسط افراد حقوقدان متخصص انجام می‌شود.