آوای شهر » خبر
کد خبر : 7681
سه شنبه - 8 بهمن 1398 - 15:28

استفاده از ظرفیت های «یونیدو» برای کاهش پسماند

همزمان با نشست مشترک مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و معاون آموزش وزارت صمت درباره نحوه همکاری این دو دستگاه برای تفکیک زباله در سطح تهران تدابیری اتخاذ شد.

استفاده از ظرفیت های «یونیدو» برای کاهش پسماند

همزمان با نشست مشترک مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و معاون آموزش وزارت صمت درباره نحوه همکاری این دو دستگاه برای تفکیک زباله در سطح تهران تدابیری اتخاذ شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، صدرالدین علیپور در جلسه‌ای که با حضور برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در سازمان پسماند برگزار شد، گفت: طبق توافقات صورت گرفته مقرر شد تا معاونت پژوهش و فناوری وزارت صمت، همکاری لازم با سازمان پسماند برای استفاده از تسهیلات و امکانات «یونیدو» و کشور‌های عضو آن را داشته باشد. این امر در راستای پیشبرد اهداف سازمان مدیریت پسماند صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند افزود: هر چند که بسیاری از مدیران فعالیت‌های بسیاری در دست اجرا دارند، اما به دنبال گذر از کار‌های انجام شده در گذشته هستند و می‌خواهند اقدامات خود را از ابتدا شروع کنند در حالی که برخی از این اقدامات در مسیر درستی پیش رفته است و باید آن را ادامه داد و پیگیری کرد.

علیپور در این جلسه خواستار همکاری و همراهی معاون پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در باره کاهش پسماند و تفکیک زباله در صنایع، کارخانجات، کارگاه‌ها و همچنین اصناف مستقر در سطح شهر تهران شد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت بر ضرورت بروزرسانی برنامه‌های شهری تهران تاکید کرد و افزود: هم افزایی با بخش‌های مختلف دولت در راستای توسعه جامعه شهری و تبدیل تهران به شهری پایدار و پاک، لازم و ضروری است، زیرا امروز نمی‌توان بدون برنامه ریزی کار‌ها را اجرایی کرد و پیش برد.

برات قبادیان با بیان اینکه در حال حاضر باید برای خروج از وضع فعلی و تبدیل به وضعیت پایدار تلاش کنیم، ادامه داد: برای خروج از این مرحله و رسیدن به نقطه مطلوب، بیش از هر چیز به تغییر الگو احتیاج داریم.

وی گفت: نباید از تکنولوژی در دنیا عقب بمانیم چرا که تا سال ۲۰۳۰ تمامی کشور‌ها به بالاترین تکنولوژی‌ها دست پیدا خواهند کرد.
قبادیان افزود: بسیاری از پیشرفت‌های اخیر در نتیجه سال‌ها تحقیق و هزینه به دست آمده است، باید با تلاش بسیار، رویه‌های غلط را اصلاح کنیم.

معاون آموزش وزارت صمت گفت: ایجاد جوامع و شهر‌های پایدار یکی از اهداف اصلی و ۱۷ گانه یونیدو است که در مباحث توسعه صنعتی دنیا مطرح می‌شود.
وی افزود: باید بتوانیم شهر پایدار را تعریف و برای حرکت به سمت آن، برنامه‌ریزی کنیم و در راه درست گام برداریم.