گام های تازه رادیو برای حمایت از تولید ملی
معاون صدای رسانه ملی گفت : کار رسانه این است که ظرفیت های ناشناخته و ظرفیت های کمتر به میدان آمده را به درستی شناسایی کند و زمینه ساز تحقق ظرفیت ها باشد.

به گزارش گروه رسانه آوای جامعه، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در مراسم اختتامیه نخستین پویش ملی حمت (حامیان مردمی تولید) که با حضور جمعی از مدیران وزارت رفاه، شبکه های رادیویی و تولید کنندگان و حامیان تولید ملی برگزار شد، گفت: رادیو امروز گام های تازه ای را تجربه می کند ، چرا که همکاران فعال در معاونت صدا ماموریت خود را تنها برای تولید یک برنامه محدود اختصاص نداده اند، بلکه وارد یک ماموریت فراتر شده اند.
شاه آبادی ابراز امیدواری کرد که اقدامات و برنامه هایی که در شبکه رادیویی ایران به همت برنامه سازان به ویژه در برنامه نمودار و همچنین شبکه های دیگر در چند وقت گذشته انجام شده است، بتواند فصل جدیدی از نقش رسانه ملی درحل معضلات اجتماعی و همکاری فراگیر مردمی را فراهم کند.
وی با اشاره به همکاری سازمان ها و دستگاه های گوناگون اجرایی و ستادی مانند وزارت رفاه، ستاد رونق تولید مستقر در معاونت سیما و شبکه های سیما، با معاونت صدا اظهار داشت: این همکاری و تعامل زمینه ساز گام جدیدی در راستای تحقق فرمایشات رهبرانقلاب در سال رونق تولید شده است.
به گفته معاون صدای رسانه ملی، مسیری که مردم و آحاد جامعه انتخاب کرده اند نیازمند پشتیبانی و جهش جدی اقتصادی برای دستیابی به اهداف بلند کشور است، باید به این موضوع توجه داشت که حدود یک دهه است که رهبر انقلاب در نام گذاری های سال به موضوعات مرتبط با اقتصاد توجه می کنند و این نشان از یک خلاء جدی و کانون اهمیت در این حوزه دارد.
شاه آبادی با بیان اینکه رسانه در این موضوع نقش مهمی در راستای فرهنگ سازی دارد، خاطر نشان کرد: کار رسانه این است که ظرفیت های ناشناخته و ظرفیت های کمتر به میدان آمده را به درستی شناسایی کند و زمینه ساز تحقق ظرفیت ها باشد. زمانی که کشور در شرایط تحریم قرار می گیرد به طور طبیعی موضوعات تازه برای کشور پدید می آید و نقش رسانه در این حوزه تنها بیان موضوعات و گزارش ها نیست و باید بسترهای عملی در این موضوع فراهم شود.
بنابر اظهارات وی، پشتوانه اقتصادی دو جبهه مهم دارد که باید در کنار هم قرار گیرند، یکی عملکرد مدیران در سازمان ها و دستگاه های مرتبط که باید پشتیبانی کنند و با رفع موانع زمینه ساز حضور مردم باشند، اما سوی دیگر این موضوع توانمندی ها و ظرفیت های مردمی است که باید این دو جبهه برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هم تعامل داشته باشند.
معاون صدای رسانه ملی با طرح یک پرسش که در تعریف اقتصاد مقاومتی چه موضوعی مهم است؟ گفت: به طور جدی حضور مردم در این حوزه نقش آفرین است. تا زمانی که بخش اقتصادی به درستی عمل نکند، این پاشنه آشیل دست دشمن است و همواره از این موضوع سوء استفاده می کند، دشمن تلاش می کند که نقطه تقابل حاکمیت با مردم را درهمین مشکلات اقتصادی رقم بزند.
به باور شاه آبادی، راهی که مردم در ۴ دهه گذشته انتخاب کرده است، راه استقلال و روی پای خود ایستادن است و این موضوع یعنی هر شخصی هر آنچه در توان دارد را به میدان آورد و در این بین بحث ایده های نوین از همه مهمتر است. موضوعی که می تواند کشور را از نظر اقتصادی روی پا نگه دارد، این است که از ایده ها و خلاقیت های نو استقبال شود، سرمایه واقعی فکر ، عزم ، اراده و همت مردم است.
وی با اشاره به اینکه تحریم بیش از اینکه تهدید باشد، فرصت است، افزود: تحریم امروز فرصت صادرات و تولیدات خانگی را فراهم می کند، بیش از ۳۶ هزار روستا حجم زیادی از تولیدات خانگی را می توانند به بازار عرضه کنند ، رسانه باید در این حوزه داشته های مردم را ارائه کند و این کار امروز به همت رادیو ایران ، شبکه ها و بخش های دیگر انجام می شود و پرچم رسانه ملی در حوزه رونق اقتصاد بلند است .