خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 7510
یکشنبه - 6 بهمن 1398 - 03:23

آمادگی جمعیت هلال احمر برای امداد به زلزله زدگان ترکیه

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای امداد رسانی و هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرد.

آمادگی جمعیت هلال احمر برای امداد به زلزله زدگان ترکیه

به دنبال وقوع زمین لرزه ۶٫۸ ریشتری در شهرستان سیوریجه استان اِلازیغ در شرق ترکیه، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای امداد رسانی و هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش آوای جامعه  بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با رئیس جمعیت هلال احمر ترکیه، آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به آسیب دیدگان زلزله ترکیه را اعلام کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی با دکتر کرم کینیک، دکتر محمودرضا پیروی ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت جمعیت هلال احمر کشورمان و ملت ایران به خانواده‌های آسیب‌دیدگان، از آمادگی برای اعزام امدادگران و متخصصان هلال‌احمر به مناطق آسیب‌دیده خبر داد.

مرکز لرزه‌نگاری ترکیه، کانون اصلی این زمین لرزه را از توابع استان الازیغ و عمق آن را ۶.۷ کیلومتری سطح زمین اعلام کرده است.

گفتنی است جمعیت هلال احمر کشورمان روابط و همکاری نزدیکی با هلال احمر ترکیه دارد. برای نمونه هلال احمر ترکیه در سیل های فروردین ماه ۹۸ کمک های مورد نیاز را برای هموطنان آسیب دیده در استان های گلستان، خوزستان و لرستان ارسال کرد.

بیستم اسفند ۱۳۹۶ نیز یک هواپیمای ترک که امارت متحده عربی را به قصد ترکیه ترک کرده بود در استان چهارمحال بختیاری سقوط کرد. همه ۱۱ سرنشین این جت شخصی کشته شدند و نجاتگران هلال‌احمر پس از چند روز تلاش و جست‌وجوی سخت، موفق به پیدا کردن پیکر ۱۰ سرنشین جانباخته این هواپیما شدند. این همکاری هلال احمر ایران در رسانه های ترکیه بازتاب گسترده ای داشت.