آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 7377
پنجشنبه - 3 بهمن 1398 - 18:36

برگزاری جشن بادبادک ها به مناسبت هفته هوای پاک

جشنواره بادبادک‌ها به مناسبت هفته هوای پاک برگزار می‌شود.

برگزاری جشن بادبادک ها به مناسبت هفته هوای پاک

جشنواره بادبادک‌ها به مناسبت هفته هوای پاک برگزار می‌شود.

به گزارش فارس،‌ اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران اعلام کرد: بحران آلودگی هوا در تهران و ۶ شهر آلوده دیگر کشور موجب شد تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا در ایران تشکیل شود و از سال ۱۳۷۷ روز ۲۹ دی به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام شد.

در این ارتباط بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران معتقدند افزایش دانش و آگاهی شهروندان در خصوص معضلات و مشکلات محیط زیست شهر تهران و نقش و سهمی که یکایک افراد می توانند در کاهش یا افزایش انواع آلاینده های زیست محیطی داشته باشند یکی از موثرترین راه های دستیابی به شهری با هوای پاک است.

از همین رو همزمان با فرارسیدن هفته «هوای پاک» با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدارشهرداری تهران و اداره کل آموزش های شهروندی، مجموعه متنوعی از برنامه‌ها و فعالیت های ترویجی و آموزشی طراحی و در نقاط مختلف شهر تهران در دست اجرا است.

بر این اساس ادارات آموزش های شهروندی مناطق ۲۲ گانه برای آشنایی شهروندان با انواع آلاینده های هوا و تاثیر مثبت معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت ها بر کاهش آلودگی، اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی در سراهای محلات تهران خواهند کرد.

همچنین کارگاه های قصه گویی با موضوع هوای پاک و نواختن زنگ در کانون های کودک سراهای محلات تهران برگزار می شود. برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوعاتی از قبیل من و خانواده ام در هوای پاک، استفاده از ماسک هنگام آلودگی هوا ،هوای پاک لازمه سلامتی از دیگر فعالیت هایی است که برای آگاه سازی و آموزش راهکارهای کاهش و مقابله با آلودگی هوا پیش بینی شده است.

از سوی دیگر برنامه های فرهنگی، آموزشی و تفریحی برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی که از آنها به عنوان همیار شهر یاد می‌شود نیز برگزار می‌شود و همایش دوچرخه سواری، جشنواره بادبادک ها منقش به شعارهای محیط زیستی، نواختن زنگ هوای پاک، اجرای نقاشی دیواری و تولید روزنامه دیواری با موضوع محیط زیست در طول هفته هوای پاک برای این گروه از دانش آموزان از جمله دیگر برنامه های هفته هوای پاک است.

بر اساس این گزارش بر همین منظور در یکی از بوستان های اصلی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران جهت ارائه آموزش های محیط زیستی و راهکارهای کاهش آلودگی هوا به شهروندان، غرفه‌های آموزش شهروندی راه اندازی می شود که در کنار این غرفه ها شاهد اجرای نمایش خیابانی، مسابقه و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری برای عموم شهروندان خواهیم بود.