آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 7284
سه شنبه - 1 بهمن 1398 - 10:02

افتتاح ۳ ایستگاه مترو به شرط تزریق پول

مدیر عامل متروی تهران اعلام کرد که در صورت تزریق پول اوراق مشارکت مترو تا پایان سال سه ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۳ ایستگاه مترو به شرط تزریق پول

مدیر عامل متروی تهران اعلام کرد که در صورت تزریق پول اوراق مشارکت مترو تا پایان سال سه ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی امام در واکنش به تاکید رئیس شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر افتتاح هر ماهه یک ایستگاه مترو که توسط مسوولان شهرداری وعده داده شده بود گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود به طور متوسط هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح شود اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی این برنامه ریزی دچار چالش شده است.

وی با بیان این که شهرداری تهران به دلیل مشکلات مالی توان کمک به مترو را به مانند سابق ندارد و به همین دلیل شورای شهر به پیشنهاد  شهرداری ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کرد، اظهار کرد: متاسفانه ۹۱۰ میلیارد تومان از این اوراق مشارکت از تیر ماه سال جاری در بانک عامل که بانک آینده است مانده و متاسفانه تا این لحظه پیگیری‌ها برای دریافت این پول بی نتیجه مانده است.

امام با بیان این که بانک آینده به عنوان بانک عامل ۹۱۰ میلیارد تومان را به شهرداری نمی دهد گفت: بانک آینده بر روی وثیقه‌هایی که شهرداری تهران در نظر گرفته ایراد می‌گیرد و ماه گذشته نیز شاهد تغییر مدیرعامل و هیات مدیره این بانک بودیم و دوباره باید رایزنی‌ها را با تیم جدید آغاز کنیم.

وی با بیان این که براساس قانون بانک عامل باید بلافاصله بهای اوراق مشارکت را به دست منتشر کننده اوراق برساند گفت: دیوان محاسبات کشور نیز به این اقدام بانک آینده به عنوان تخلف ورود کرده و در حال پیگیری هستند.

مدیر عامل متروی تهران با تاکید بر این که اگر این پول به متروی پایتخت تزریق شود تا پایان امسال ایستگاه کیانشهر در خط شش و ایستگاه برج میلاد و نواب در خط هفت مترو افتتاح می‌شود، گفت: واقعیت این است که شهرداری تهران برای تکمیل ایستگاه‌های خود به منابع مالی احتیاج دارد و اوراق مشارکت منتشر شده می‌تواند بسیاری از مشکلات مترو را حل کند.