آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 7107
شنبه - 28 دی 1398 - 12:59

سالم بودن آب شرب تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آب شرب پایتخت مطلوب و سالم است، گفت: کیفیت سبزیجات مصرفی در پایتخت نگران کننده نیست.

سالم بودن آب شرب تهران

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آب شرب پایتخت مطلوب و سالم است، گفت: کیفیت سبزیجات مصرفی در پایتخت نگران کننده نیست.

به گزارش فارس، ناهید خداکرمی، درباره کیفیت سبزیجات و میوه‌های پایتخت اظهار داشت: وضعیت همه سبزیجات و میوه‌هایی که به پایتخت وارد می‌شود تا مورد مصرف قرار گیرد مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرند.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود سبزی‌های کشت شده در جنوب تهران مطلوب نیست، مستندی درباره آن وجود ندارد و وضعیت نگران کننده نیست.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد:‌ طی ۶ سال گذشته تا کنون همه میوه و سبزیجات ارائه شده در میادین تره‌بار پایتخت رصد و بررسی می‌شود در حالی که ما وظیفه‌ای در این زمینه نداریم و در واقع فقط فروش و دریافت محصولات بر عهده شهرداری است.

خداکرمی خاطرنشان کرد: کیفیت سبزی‌ها و میوه‌های ارائه شده در پایتخت استاندارد مناسبی داشته و تنها در برخی بررسی‌ها مشخص شدهاست  سیب زمینی‌ها نیتریت بیشتری دارند که البته این مسأله جای نگرانی ندارد و تقریبا با استانداردهای جهانی برابری می‌کند.

وی  در مورد کیفیت آب تهران گفت: آب شرب پایتخت مطلوب و سالم است و البته در برخی مناطق مشخص شد آب نیتریت بیشتری دارد که شرکت آب و فاضلاب اقدامات لازم را جهت رفع این مشکل انجام داد.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: آب تهران یکی از مطلوب‌ترین آب‌های شرب جهان محسوب می‌شود و این در حالی است که بسیاری از آب پایتخت‌های جهان حتی قابل شرب نیست.