خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 7022
جمعه - 27 دی 1398 - 12:00

جشنواره «لاله‌های روشن» در ۴۰ هزار مدرسه

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری جشنواره «لاله‌های روشن» در ۴۰ هزار مدرسه سراسر کشور در ۱۶ بهمن خبر داد.

جشنواره «لاله‌های روشن» در ۴۰ هزار مدرسه

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری جشنواره «لاله‌های روشن» در ۴۰ هزار مدرسه سراسر کشور در ۱۶ بهمن خبر داد.

به گزارش فارس، علی  رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تسلیت شهادت سردار سلیمانی، این شهید را الگویی کامل برای جامعه برشمرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و هجمه‌های متعددی که وجود دارد سعی داریم دهه فجر امسال را باشکوه‌تر از هر سال برگزار کنیم.

وی از برگزاری چند برنامه در دهه فجر خبر داد و افزود: با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی، تعدادی برنامه را در ایام دهه فجر برگزار می‌کنیم که از جمله می‌توان به جشنواره لاله های روشن که با همکاری اداره کل شاهد و تشکل‌های دانش‌آموزی و استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان و فرزندان شهید برگزار می شود، اشاره کرد.

رمضانی تصریح کرد: در روز ۱۶ بهمن با حضور تمام تشکل‌ها و شوراهای دانش‌آموزی، ۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار شهید و ۴۰هزار مدرسه برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان، معلمان و اولیا به دیدار خانواده شهدا بروند.

وی ادامه داد: مقدمات این جشنواره از ۸ آبان سالروز شهادت شهیدحسین فهمیده آغاز شده و تا ۲۲اسفند که روز شهید است، ادامه دارد اما این کار در روز ۱۶ بهمن در تمام مدارس برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، معرفی شخصیت سردار سپهبد شهید سلیمانی به دانش آموزان از برنامه های دهه فجر امسال دانست و خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی انسان بی‌نظیری بود که انسان‌هایی مانند آنها  در تاریخ کم است لذا نیازمندیم دانش‌آموزان از زوایای مختلف این سردار را بشناسند لذا بخشنامه این موضوع نیز به استان‌ها ارسال می‌شود تمام معاونت‌ها سعی کنند در دهه فجر این چهره جهانی را به دانش‌آموزان معرفی کنند.

وی به طرح ملی «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» اشاره و اظهار کرد:  این طرح با هدف یاری رساندن به دانش آموزان مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان با مسؤولیت سازمان دانش‌آموزی در اول بهمن در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

رمضانی گفت: فراهم کردن زمینه گفت‌وگوی تشکل‌های دانش‌آموزی در دهه فجر از دیگر برنامه های دهه فجر امسال خواهد بود.