خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 6993
جمعه - 27 دی 1398 - 14:00

دومین همایش گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه آماده

دومین همایش گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه آماده در سالن همایش های برج میلاد، برگزار می شود.

دومین همایش گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه آماده

دومین همایش گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه آماده با حضور وزیر آموزش و پرورش، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری روز شنبه ۲۸ دی ماه جاری در سالن همایش های برج میلاد، برگزار می شود.

به گزارش فارس، این طرح با هدف ارتقای آمادگی مدارس شهر تهران در مواجهه با حوادث و به منظور افزایش ایمنی و توانمندسازی دانش آموزان، از سال ۹۴ به همت سازمان مدیریت بحران شهر تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در تهران با رویکرد آموزش، فرهنگ سازی و مشارکت پذیری اجتماعی طراحی و آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، بخش هایی از مراحل ۱۴ گانه این طرح در ۲۸۸۸ مدرسه شهر تهران تا کنون اجرا شده و گام دوم طرح مدرسه آماده در سه محور برگزاری رویدادهای دانش آموزی در مدارس با هدف توسعه آموزش ها به خانواده دانش آموزان، تجهیز مدارس به اقلام امداد ونجات و اجرای برنامه کاهش خطرپذیری مدارس اجرا خواهد شد.

بر همین اساس، با توجه به ضرورت اطلاع رسانی و ارائه گزارش اقدامات ۴ سال گذشته به مدیران مدارس و نیز همراهی و تعامل بیشتر همکاران آموزش و پرورش برای اجرای گام دوم طرح، گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران در مرکز همایش های برج میلاد ۱۶ دیماه جاری برگزار می شود.

هدف اصلی از اجرای این طرح ارتقای آمادگی، ایمنی و توانمندسازی مدارس شهر تهران در مقابله با حوادث است و کلیات آن شامل آموزش تمامی پرسنل مدرسه و تشکیل گروه مدیریت بحران، تهیه سند مخاطرات مدرسه و اقدام در جهت کاهش مخاطرات و آموزش دانش‌آموزان به صورت کلاس به کلاس و اردوهای نیم روزه و دو روزه و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها می شود.