خبر » گردشگری » نبض جامعه
کد خبر : 6829
چهارشنبه - 25 دی 1398 - 09:30

شناسایی ۳۰ منطقه گردشگری در استان مرکزی

معاون گردشگری استان مرکزی گفت: ۳۰ منطقه هدف گردشگری در استان شناسایی شده است،

شناسایی ۳۰ منطقه گردشگری در استان مرکزی

معاون گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه ۳۰ منطقه هدف گردشگری در استان شناسایی شده است، گفت: این نقاط شامل مناطقی چون منطقه تخت سادات، سراب‌های شازند، تالاب میقان و آبگرم محلات  می‌شود که در ابتدای امر باید زیرساخت‌های گردشگری در آنها فراهم شود.

به گزارش ایسنا، سید حسن حسینی ، بیان کرد: در ۹ ماهه امسال ۶۰ هزار و ۳۵۷ نفر از نقاط گردشگری استان بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت های متنوع استان مرکزی در حوزه گردشگری همچون گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و … افزود: یکی از برجسته‌ترین نقاط گردشگری استان مرکزی غار چال نخجیر است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند

حسینی گفت: میراث فرهنگی استان درصدد تامین زیرساخت‌های گردشگری همچون آب شرب، پارکینگ، روشنایی، راه دسترسی، نصب دوربین مدار بسته، فضاسازی مناسب و … است تا ماندگاری گردشگر در این منطقه افزایش یابد.

وی شهرستان های محلات و دلیجان را بواسطه پتانسیل‌های گوناگون گردشگری، مناطق هدف گردشگری برشمرد و افزود: در کنار غار چال نخجیر، باغات گل و آبگرم محلات، ابنیه‌ تاریخی این دو شهرستان و مناطق طبیعی از جمله ظرفیت هایی هستند که گردشگران بسیاری را در این دو شهرستان میزبانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه تالاب میقان جزو مناطق چهارگانه حفاظتی است و توسعه گردشگری در این منطقه زمانبر خواهند بود و قبل از هر اقدامی باید شرایط این منطقه برای گردشگری لحاظ شود، همچنین برای جذب گردشگر در منطقه آبگرم محلات نیز باید سرچشمه واگذار شود چراکه اگر آبگرم در دسترس نباشد مسلما سرمایه گذار جلب نمی‌شود.

حسینی اضافه کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری استان مرکزی موزه‌ها هستند که از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۳۲ هزار و ۲۵۰ نفر از این اماکن بازدید داشته‌اند. این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۳ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.