آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 6718
یکشنبه - 22 دی 1398 - 14:59

تاثیرمستقیم زلزله تهران در زندگی ۲ میلیون نفر!

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور معتقد است که وقوع زلزله در پایتخت زندگی ۲ میلیون نفر را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تاثیرمستقیم زلزله تهران در زندگی ۲ میلیون نفر!

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور معتقد است که وقوع زلزله در پایتخت زندگی ۲ میلیون نفر را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا،اسماعیل نجار  در آئین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کشور در ساماندهی خدمات فوریت های پزشکی پایتخت افزود: این در حالی است که هشت میلیون نفر باقی مانده قطعا تحت تاثیر غیرمستقیم قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: رفتارهای ما در حوزه ترافیک هم رفتارهای خوبی نیست برای مثال زلزله ملارد را نگاه کنید که چه اتفاقی افتاد و همه به سمت خودروها رفته و به خیابان‌ها آمدند.

نجار ادامه داد: حالا تصور کنید ریزش ساختمان ها ناشی از زلزله را داشته باشیم و ترافیک نیز چاشنی آن شود که دیگر امداد رسانی حتما ممکن نخواهد بود مگر اینکه از امداد هوایی استفاده کنیم.

معاون وزیر کشور همچنین گفت که تلاش می کنیم باند دوشان تپه در خیابان دماوند و باند قلعه مرغی حفظ شوند و به پد بالگرد اورژانس هوایی اختصاص پیدا کند تا بتوان در زمان وقوع حادثه کار جدی انجام داد.

وی ادامه داد: اخیرا با دستور رییس جمهوری با هوانیروز دیداری داشتیم و در خصوص امدادرسانی به مردم در زمان بروز حوادث و بحران به تفاهماتی در این حوزه رسیدیم.

نجار یکی دیگر از مشکلات مدیریت بحران را بحث امداد رسانی جاده ای عنوان کرد و گفت: امروز چندین سازمان در امداد جاده ای نقش آفرینی کرده و یک ماموریت دارند و همه سر صحنه حادثه می آیند اما مثلا ماشین آتش نشانی وجود ندارد و خودرو می سوزد و هموطنان هم در آن می سوزند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که در این گونه حوادث تعداد جان باخته به جا می ماند در حالی که نه اورژانس و نه هلال احمر حاضر نیستند با آمبولانس های خود جان باختگان را جا به جا کنند.

وی تصریح کرد: باید برای این دو مشکل یعنی حمل متوفیان در جاده ها و وجود ماشین آتش نشانی فکری کرد تا این مشکلات هم برطرف شود.

نجار همچنین از شهردار تهران و رئیس سازمان اورژانس کشور تشکر کرد که با همدلی چنین پروژه ای را در جهت رسیدگی بهتر به افراد نیازمند درمان پیش بردند.

ترافیک تهران عامل اصلی نرسیدن خودرو های امدادی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: برغم آنکه سازمان های امدادی ما از حیث تجهیزات و نیروی انسانی در جایگاه خوبی قرار دارند اما ترافیک باعث می شود دیرتر به محل وقوع حوادث برسند.

زهرا صدر اعظم نوری گفت: حوادث پی در پی این روزها فوق العاده سختی است و امیدواریم خداوند خودش حافظ و پشتیبان ملت ایران باشد.

وی ادامه داد: خوشحالم از این منظر که شرایطی فراهم شده است که خدمات رسانی به مردم ساز و کار بهتری پیدا کرده و سریعتر می توان در بروز حوادث به مردم کمک کرد.

نوری افزود: همان‌طور که می دانید سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران یکی از قوی ترین سازمان های امدادرسان است از دو حیث نیروی انسانی و تجهیزات و در هنگام بروز حوادث سازمان آتش نشانی از اولین سازمانهایی است که می تواند خود را به صحنه برساند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شهر بزرگ تهران با تراکم جمعیت و با تردد زیاد خودرو و مشکلاتی که در معابر و دسترسی ها است ترافیک مشکلاتی ایجاد می کند که علیرغم آمادگی و وجود تجهیزات نیروهای امدادی دیر به محل حادثه می رسند.

وی تصریح کرد: همین تأخیر گاهی باعث شدت جراحات و باعث فوت و مرگ عزیزانمان می شود و از این جهت ضرورت دیده شدن راهکارهای دیگر اهمیت پیدا می کنند تا برای مصدومین هر حادثه کار ویژه تری انجام شود.

نوری ادامه داد: از این رو تمهیداتی با همکاری اورژانس اندیشیده شد تا بتوان از طریق امکانات هوایی و سایر امکانات این خدمات رسانی با سرعت بیشتری انجام شود و زمان انتقال مصدومان بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته آرزوی قلبی ما این است که ابتدا تعداد سوانح کاهش پیدا کند و ایمنی مردم افزایش پیدا کند اما حادثه اجتناب ناپذیر است و حداقل با این اقدامات تلاش می شود تا سرعت خدمت رسانی به مردم افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: امیدواریم از این پس آرامش و امنیت بیشتری نصیب مردم کشورمان بشود.