آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 6614
جمعه - 20 دی 1398 - 12:00

احداث چند قبرستان جدید در پایتخت

عضو شورای شهر تهران گفت: بنا بر این است که در شرق و غرب تهران قبرستان‌های جدیدی ایجاد کنیم.

احداث چند قبرستان جدید در پایتخت

عضو شورای شهر تهران گفت: قبرستان‌ها باید دسترسی ترافیکی داشته باشند و مطالعات قبلی درباره آن‌ها انجام خواهد شد و بنا بر این است که در شرق و غرب تهران قبرستان‌های جدیدی ایجاد کنیم.

به گزارش میزان، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (ع) در نشست خبری در تابستان سال گذشته، به مسئولین هشدار داد که «بهشت زهرا(س) به عنوان بزرگترین آرامستان ایران تنها تا پنج سال دیگر ظرفیت دفن اموات را دارد.»

یکسال از مطرح شدن این موضوع می گذرد و سوال اینجاست که آیا مسئولین در این زمینه تصمیمی اتخاذ کرده اند یا خیر؟

حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران ، در این باره و لزوم احداث قربستان‌های جدید توسط شهرداری گفت: در کمیته محیط زیست و خدمات شهری درباره احداث قبرستان‌های جدید بحث شده و در حال جانمایی مناطقی دیگری برای احداث قبرستان‌های جدید در شهرداری هستیم.

لیل آبادی افزود: این قبرستان‌ها باید دسترسی ترافیکی داشته باشند و مطالعات قبلی درباره آن‌ها انجام خواهد شد و بنا بر این است که در شرق و غرب تهران قبرستان‌های جدیدی ایجاد کنیم که جز برنامه‌های شورای شهر است و در جنوب هم بهشت زهرا هست و شمال هم از دسترسی‌های شرق و غرب استفاده خواهند کرد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: قبرستان‌های جدید التاسیس حتما باید دسترسی به مترو داشته باشند و همه مطالعات درباره دسترسی به این امکانات درباره آن‌ها انجام می‌شود و این قبرستان‌ها باید این امکانات را همانند بهشت زهرا داشته باشند.

بهشت زهرا نام بزرگ‌ترین قبرستان کشور است که در جنوب تهران قرار دارد. فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ آغاز شد. بهشت زهرا ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.