آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 6569
جمعه - 20 دی 1398 - 13:00

کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در هفته دوم دی ماه

بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در کشور در هفته دوم دی ماه کشف شده که ۹۲ درصد آن مربوط به ماده مخدر تریاک است.

بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در کشور در هفته دوم دی ماه کشف شده که ۹۲ درصد آن مربوط به ماده مخدر تریاک است.

به گزارش ایرنا، معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل این ستاد با بیان اینکه مجموع کشفیات این هفته ۱۵ هزار و ۴۱۰ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۵ هزار و ۳۴۴ کیلوگرم بود، حدود یک درصد افزایش دارد.

ناصر اصلانی افزود: ۱۴ هزار و ۱۹۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۹۲ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.معاون دبیرکل ستاد یادآور شد: همچنین از این میزان ۴۳۰ کیلوگرم مرفین، ۲۸۷ کیلوگرم حشیش، ۲۱۰ کیلوگرم هروئین، ۱۳۸ کیلوگرم گراس، ۹۲ کیلوگرم شیشه و ۵۹ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار داشت: در هفته اخیر در مجموع ۵ هزار و ۴۲۷ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳ هزار و ۳۹۵ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲ هزار و ۳۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان این هفته ۸۸ نفر نیز از اتباع بیگانه حضور دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۴ هزار و ۵۳۴ کیلوگرم یعنی معادل ۲۹ درصد کشفیات کشور مربوط به استان کرمان است و یزد با هزار و ۵۷۸ کیلوگرم، فارس با هزار و ۵۵۸ کیلوگرم، البرز با هزار و ۳۵۴ کیلوگرم، خراسان جنوبی با هزار و ۵۹ کیلوگرم، هرمزگان با ۹۸۲ کیلوگرم و سیستان و بلوچستان با ۸۶۴ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت‎دار حوزه مقابله یعنی کرمان، یزد،فارس، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۶ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۲۹۷ دستگاه خودرو و ۱۶ سلاح توقیف شد و ۶۳ درصد کشفیات اطلاعاتی و ۳۶ درصد انتظامی بوده است.