آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 6437
دوشنبه - 16 دی 1398 - 09:00

رای مثبت به یک فوریت طرح احیای گورستان دولاب

موضوع یک فوریت الزام شهرداری تهران جهت محافظت و احیای گورستان‌های دولاب در منطقه ۱۴ تهران مورد بررسی قرار گرفت.

رای مثبت به یک فوریت طرح احیای گورستان دولاب

اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت طرح احیای گورستان دولاب رای مثبت دادند.

به گزارش ایلنا، در جریان یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران موضوع یک فوریت الزام شهرداری تهران جهت محافظت و احیای گورستان‌های دولاب در منطقه ۱۴ تهران مورد بررسی قرار گرفت.

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرای شهرداری تهران در باره این موضوع گفت: ۵ آرامستان در منطقه ۱۴ تهران به وسعت بیش از ۷۶ هزار مترمربع وجود دارد که از سال‌های قبل باقی مانده و بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی در آنجا دفن هستند. بسیاری از افرادی که در این آرامستان‌ها دفن شدند در عرصه بین‌المللی افتخارات بزرگی دارند و شهرداری به احیای این آرامستان‌ها توجه ویژه دارد.

پس از صحبت های مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، احمد مسجد جامعی در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: این آرامستان‌ها نماد روح و فرهنگ ایران است و از آنجایی که از کشورهای فرانسه، لهستان، یونان و روسیه در این آرامگاه‌ها دفن شده‌اند باید اقدامات لازم را جهت بازسازی این آرامستان‌ها انجام داد. بنیانگذار یکی از حوزه‌های پزشکی، عکاس، کارگردان، بنیان‌گذار تئاتر مدرن ایران هم در این آرامستان‌ها دفن هستند و موضوع یک بحث ملی است.

مسجدجامعی ادامه داد: خوشحالم که این طرح در شورای شهر در حال پیگیری است اما به نظرم این مسئله نیاز به طرح فوریت ندارد.

او با اشاره به اینکه کارهای مطالعاتی دو بار برای احیای این گورستان‌ها انجام شده افزود: باید دراین باره کمیسیون‌های مربوطه نظر دهند. بنابراین اجازه دهید با مطالعه و دقت این موضوع بررسی شود و فوریتی برای آن نداریم.

در ادامه الهام فخاری در موافقت با این طرح گفت: مدت‌هاست کارهای مطالعاتی در این زمینه انجام شده است و در بودجه دو سال اخیر نیز به آن توجه شده و از آنجایی که کارهای مقدماتی صورت پذیرفته الان به اهتمام جدی برای به جریان افتادن این طرح نیاز داریم.

سپس طرح یک فوریت الزام شهرداری به محافظت و احیای گورستان‌های دولاب به رای گذاشته شد و با ۱۴ رای موافق به تصویب رسید.