خبر » نبض جامعه
کد خبر : 6396
دوشنبه - 16 دی 1398 - 11:00

خدمات ویژه برای سالمندان تحت پوشش کمیته امداد

۱۳ میلیاد و ۵۰۰ میلیون خدمت ویژه برای سالمندی نیز پیش بینی کرده ایم تا به سالمندانی که زمین گیر شده اند خدمت ارائه کنیم.

خدمات ویژه برای سالمندان تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برای خدمت ویژه ۱۱ میلیارد تومان پیش بینی شده و با صدقات ۱۳ میلیاد و ۵۰۰ میلیون خدمت ویژه برای سالمندی نیز پیش بینی کرده ایم تا به سالمندانی که زمین گیر شده اند خدمت ارائه کنیم.

به گزارش میزان،  مجتبی احمدلو، درباره خدمات کمیته امداد به سالمندان گفت: در حوزه سالمندان طبق آخرین آماری که داریم ۱ میلیون ۶۵۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) داریم که عموما خانم هستند و بیشتر هم روستایی هستند.

احمدلو در ادامه درباره خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود گفت: سالمندان یکی از جمعیت‌های تحت پوشش کمیته هستند و همه خدماتی که تعریف کرده ایم از جمله خدمات درمان، معیشت، کمک هزینه معیشت، مسکن و اشتغال شامل سالمندان هم می‌شود. حتی اگر آن‌ها پتانسیل اشتغال را داشته باشند برای آن‌ها زمینه اشتغال هم فراهم می‌شود و حتی معاضدت حقوقی هم به آن‌ها می‌دهیم.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سالمندان از تمام خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند، ولی بیشتر خدمات درمانی و معیشتی مورد استفاده آن‌ها است، ولی سایر خدمات هم اگر مورد نیازشان باشد به آن‌ها داده می‌شود. در خدمات مسکن مثل تعمیرات و اجاره مسکن نیز به سالمندان کمک می‌کنیم.

احمدلو در ادامه از طرح خدمت ویژه به سالمندان کمیته امداد خبر داد و گفت: برای خدمت ویژه ۱۱ میلیارد تومان پیش بینی شده و با صدقات ۱۳ میلیاد و ۵۰۰ میلیون خدمت ویژه برای سالمندی نیز پیش بینی کرده ایم تا به سالمندانی که زمین گیر شده اند خدمت ارائه کنیم. سبد غذایی و خدمات بهداشتی ویژه‌ای به وسیله این خدمت به آن‌ها به جز خدماتی که مثل سایر مددجو‌ها می‌گیرند ارائه می‌شود.