آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 6373
شنبه - 14 دی 1398 - 09:15

دستگیری جاعل حرفه‌ای اسکناس

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری جاعل حرفه‌ای اسکناس و کشف یک میلیارد ریال اسکناس جعلی خبر داد.

دستگیری جاعل حرفه‌ای اسکناس

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری جاعل حرفه‌ای اسکناس و کشف یک میلیارد ریال اسکناس جعلی خبر داد و گفت: تا کنون یکی از همدستان وی دستگیر شده است.

به گزارش میزان، سرهنگ کارآگاه “جهانگیر تقی پور” گفت: بیست و نهم تیر ماه امسال پرونده‌ای از شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران با موضوع جعل اسکناس رایج کشور به پلیس آگاهی ارجاع و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: اطلاعات موجود در پرونده نشان می‌داد شخصی به نام بهروز ۳۸ ساله به صورت باندی و گسترده اسکناس‌های رایج کشور را چاپ، جعل و پخش کرده و متواری می‌باشد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پس از ارجاع پرونده به این پلیس و دستور قضائی مبنی بر جلب متهم، کارآگاهان این اداره اقدامات پلیسی خود را به صورت گسترده آغاز و آدرس‌هایی از متهم در شهرری شناسایی کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: بلافاصله اکیپی از مأموران به محل‌های به دست آمده اعزام و با انجام تحقیقات محلی و میدانی مشخص گردید آدرس‌ها متعلق به اقوام متهم بوده و خودش هیچگونه ترددی به این محل‌ها نداشته است.

این مقام انتظامی افزود: مجددا تلاش‌ها برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و این بار کارآگاهان اداره سیزدهم متوجه شدند بهروز در منزل همسر موقت خود در جوادیه تهران تردد دارد. اکیپی از مأموران به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند متهم و همدستش به نام غلام ۲۵ ساله را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

تقی پور گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی اسباب و ادوات جرم جعل مانند دستگاه پرینتر، دستگاه پرس سکه، دستگاه مهرساز، تعداد زیادی لپ تاپ، ژلاتین مهر و حدود یک میلیارد ریال اسکناس جعلی کشف شد.

این مقام پلیسی افزود: بهروز پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم ارتکابی اعتراف و متهم با دستور بازپرس شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌باشد.