آوای شهر » خبر
کد خبر : 6337
شنبه - 14 دی 1398 - 15:00

بهسازی ۵۰۰ کیلومتر از طول مسیرهای پیاده روی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از تلاش برای بهسازی ۵۰۰ کیلومتر از طول مسیرهای پیاده روی پایتخت خبر داد.

بهسازی ۵۰۰ کیلومتر از طول مسیرهای پیاده روی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از تلاش برای بهسازی ۵۰۰ کیلومتر از طول مسیرهای پیاده روی پایتخت خبر داد.

به گزارش مهر،  صفا صبوری دیلمی که در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۷ سخن می‌گفت، ضمن اعلام خبر فوق افزود: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد شهر تهران از ۱۰ هزار کیلومتر طول مسیر پیاده رو برخوردار است و از این رو تلاش خواهد شد تا پایان سال جاری حدود ۵۰۰ کیلومتر طول از این مسیرها، با صرف کمترین هزینه اجرایی بهسازی شده و به مسیر ویژه دوچرخه نیز مجهز شوند.

وی با اشاره به تجربه کشورهای توسعه یافته در زمینه احداث مسیرهای پیاده رو، استفاده از مصالحی همچون بتن در پروژه‌های پیاده روسازی این کشورها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: این در حالی است که ما هنوز از آسفالت و کف پوش برای بهسازی پیاده روها استفاده می‌کنیم. بنابراین باید با تدبیر و عقلانیت، رویکردهای موجود در این حوزه را تغییر داده و با نگاهی همه جانبه، ضمن جلوگیری از دوباره کاری و اتلاف سرمایه‌های شهر، استفاده از مسیرهای پیاده رو را برای همه اقشار جامعه به ویژه کودکان و توان یابان تسهیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اقدامات عمرانی صورت در منطقه ۱۷، لزوم بهره گیری از تجربیات موفق به ویژه در زمینه طراحی شبکه فرعی جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی را مورد تاکید قرار داد.

محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ نیز طی سخنانی از تلاش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در این منطقه خبر داد و گفت: طی ۶ ماه گذشته در عین تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، از افتتاح پروژه‌های نیمه کاره اجتناب شده تا خدمات رسانی به شهروندان در سطحی قابل قبول صورت گیرد.

وی اجرای طرح‌های کوچک مقیاس و نوآورانه، افزایش تعامل با منتخبین مردم در شورایاری‌ها، ارتقای سطح اطلاع رسانی به شهروندان و همچنین تسهیل دسترسی معابر منطقه به شبکه معابر بزرگراهی را از جمله رویکردهای مهم شهرداری منطقه ۱۷ دانست و با اشاره به اتصال بزرگراه شهید کاظمی به خیابان شهید غلامرضایی، یادآور شد: هم اکنون اجرای شانزده پروژه کوچک مقیاس محلی آغاز شده و پیش بینی می‌شود این طرح‌ها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

گفتنی است پروژه‌های ساماندهی نهر و احداث کانیو در خیابان فرخنده، اصلاح شبکه انهار در معابر منشعب از خیابان‌های شهید فریدون احمدی و شهید محمودزاده و اجرای پروژه شناسایی و اصلاح نقاط آبگیر در سطح محلات از جمله پروژه‌هایی است که در بازدید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از منطقه ۱۷ مورد پایش و بررسی قرار گرفتند