خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 6203
شنبه - 14 دی 1398 - 12:00

چگونگی وابسته نبودن کودکان به مربی مهد کودک

یک روانشناس و مشاور خانواده درباره راهکارهای رفع وابستگی کودکان به مربی مهدکودک‌شان توضیحاتی داد.

چگونگی وابسته نبودن کودکان به مربی مهد کودک

یک روانشناس و مشاور خانواده درباره راهکارهای رفع وابستگی کودکان به مربی مهدکودک‌شان توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هانیه لواف ،درباره وابستگی کودکان به معلمانشان در مهد کودک اظهار داشت: این مشکل خیلی کم اتفاق می‌افتد و یا به شکل بیمارگون ظاهر می‌شود.
وی بیان کرد: زمانی که می‌توانیم بگوییم کودکمان به معلم مهد خود وابستگی پیدا کرده که روال عادی زندگی  وی مختل شده باشد برای مثال؛ هنگام جدا شدن از مهد قشقرق راه بیاندازد و این موضوع آنقدر تکرار شود که شرایط عادی زندگی کودک به هم ریزد.

لواف با بیان اینکه باید ریشه دلبستگی کودک به مربی را پیدا کنیم، افزود: گاهی کودکان به دلیل خلا‌هایی که در منزلشان دارند به مربی خود وابسته می‌شوند به عنوان مثال؛ مادرش شاغل است و زمان مناسبی برای محبت و توجه به کودک نمی‌گذارد.

این روانشناس افزود: همچنین مربی مهد توجه ویژه‌ای به کودک دارد و زمان بیشتری برای او می‌گذارد، بنابراین کودک جذب مربی شده و به او وابسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید والدین حضور خود را در زندگی فرزندشان پررنگ‌تر کنند، اضافه کرد: والدین باید ویژگی‌های مربی فرزندشان و محیط مهد کودک را بشناسند و آن شرایط را در خانه نیز ایجاد کنند.

لواف ادامه داد: اگر مربی خصیصه رفتاری خاصی دارد که کودک جذب آن شده والدین آن خصیصه را در خود پررنگ کنند و اگر شرایط محیط به صورتی است که کودک آن محیط را دوست دارد آن شرایط را در خانه نیز ایجاد کنند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی معلم نیز نقش خود را در زندگی کودک به حاشیه ببرد و اجازه دهد نقش والدین از لحاظ زمان کیفی و توجه به کودک در زندگی کودک بیشتر شود.