آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 6182
جمعه - 13 دی 1398 - 15:00

پذیرش بیش از ۲۶ هزار معتاد متجاهر

از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۶ هزار معتاد متجاهر غربالگری شده و توسط بهزیستی جانمایی و پذیرش شده‌اند.

پذیرش بیش از ۲۶ هزار معتاد متجاهر

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران به دنبال طرح پاکسازی دره فرحزاد از معتادان متجاهر توسط پلیس، اقدامات بهزیستی در باره ساماندهی و رسیدگی به این افراد را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محسن فتاپور، با بیان اینکه در این طرح سه روزه حدود ۶۴۶ نفر دستگیر شده‌اند، گفت: همه این افراد توسط بهزیستی غربالگری شده‌اند و ۴۲۹ نفر از آنان در مراکز ماده ۱۶ توسط بهزیستی جانمایی شدند.

وی با بیان اینکه از بین این افراد ۶ نفر زن بودند، اظهار کرد: این زنان در مراکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ جانمایی شدند. همچنین وظیفه بهزیستی در ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، غربالگری و جانمایی معتادان است که آغاز این طرح در دره فرحزاد دنبال شده است.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری و درمان بهزستی استان تهران با بیان اینکه از بین ۴۲۹ معتاد مذکور ۴۰۰ نفر در مرکز فشافویه که یکی از مراکز غیردولتی ماده ۱۶ است، پذیرش  شده‌اند، تصریح کرد: مدت زمان اقامت افراد پذیرش شده نیز ۶ ماه است.

فتاپور با تاکید بر اینکه بهزیستی در پذیرش و غربالگری معتادان «قابل پذیرش» با مشکل رو به رو نیست، اما مشکل اصلی درباره  افرادی است که شرایط پذیرش در این مراکز را ندارند، اظهار کرد: افرادی که بیماری خاص و مشکلاتی نظیر زخم باز  یا عدم اعتیاد دارند، امکان پذیرش در این مراکز را ندارند که باید سایر دستگاه‌های متولی این افراد به آن رسیدگی کنند.

به گفته وی از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۶ هزار معتاد متجاهر غربالگری شده و توسط بهزیستی جانمایی و پذیرش شده‌اند.