آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 6023
چهارشنبه - 11 دی 1398 - 14:00

خسارت تعطیلی تهران چقدر است؟

خسارت تعطیلی پایتخت روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و برای رفع مشکل آلودگی هوا ۳۰ هزار میلیارد بودجه نیاز است.

خسارت تعطیلی تهران چقدر است؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خسارت تعطیلی پایتخت روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، گفت: برای رفع مشکل آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی نیازمند ۳۰ هزار میلیارد بودجه هستیم.

به گزارش فارس، محسن هاشمی در صد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: در ایامی هستیم که مجلس در حال بررسی بودجه سال آینده است.

وی ادامه داد: بودجه را در نیمه آذرماه دولت به مجلس ارایه کرده و این متن را من به طور کامل مطالعه کردم تا ببینم برای شهروندان تهرانی چه تمهیداتی اندیشیده شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بررسی بنده حکایت از آن دارد که حق شهروندان تهرانی تضییع شده است و به موضوعات محیط زیست و دیگر توجه نشده است.

محسن هاشمی تصریح کرد: در بودجه سال بعد برای مسکن و اقدامات عمرانی برای هر تهرانی تنها دو هزار تومان در نظر گرفته شده است در حالی که در حوزه آموزش و پرورش برای هر ایرانی ۹۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سهم محیط زیست برای هر ایرانی هفت هزار تومان در نظر گرفته شده است و این در حالی است که در حوزه عمران استانها استان تهران در پایین ترین رده قرار گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دولت برای هر تهرانی و برای عمران این شهر تنها ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

محسن هاشمی افزود: جا دارد با توجه به مشکلات فعلی شهر تهران و همچنین آلودگی و مشکلات ترافیکی مجموعه دولت و مجموعه مجلس تلاش کنند تا بودجه لازم به این شهر تعلق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته ایشان در راستای قانونگرایی و توجه به قانون حق دارند و ما هم خوشحالیم از این موضوع اما توقع داریم به موضوع افزایش سرانه تهرانی ها از بودجه تلاش کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید وضعیت تهران از نظر آلودگی هوا و مشکلات ترافیکی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا سال بعد در همین ایام مجدد چنین مشکلاتی را شاهد نباشیم.

محسن هاشمی ادامه داد: خسارت تعطیلی پایتخت روزانه هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که ما برای حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.