آوای شهر » خبر
کد خبر : 5798
چهارشنبه - 4 دی 1398 - 11:55

آسفالت رنگی در قلب پایتخت

شهروندان قلب پایتخت به منظور مشارکت در امور شهری با حمایت مدیریت شهری، پیاده راه های خانه خود را به آسفالت رنگی مزین کردند.

آسفالت رنگی در قلب پایتخت

شهروندان قلب پایتخت به منظور مشارکت در امور شهری با حمایت مدیریت شهری، پیاده راه های خانه خود را به آسفالت رنگی مزین کردند.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، پیاده راه سازی با مشارکت اهالی و کسبه، طرحی است که برای اولین بار توسط شهرداری ناحیه یک منطقه ۶ اجرایی شده و «احسان یلوه» شهردار ناحیه یک در همین خصوص می گوید: این طرح مدت کوتاهی است که اجرا می‌شود اما استقبال شهروندان و کسبه از آن خیلی خوب بوده است.

به گفته این مدیر شهری «واگذاری امور شهری به اهالی و فراهم کردن زمینه مشارکت شهروندان، موجب انجام بهتر کارها می‌شود.»

شهردار ناحیه یک مشارکت خوب اهالی را به عنوان یک ظرفیت اجتماعی در ناحیه یک معرفی کرد و گفت: «واگذاری امور شهری به شهروندان و فراهم کردن زمینه مشارکتشان، کارها را تسهیل می‌کند. در طرح مناسب سازی پیاده ­راه­ها مردم پیشقدم شدند و با حضور ناظران فنی کار انجام شد و مورد استقبال قرار گرفت. در فاز دوم، این مشارکت را با طرح‌های ابداعی چون استفاده از متریال­ های جدید و رنگ ترکیب کردیم تا شاهد زیبایی بصری و رنگ در شهر باشیم.»

به گفته شهردار ناحیه یک، استفاده از آسفالت رنگی برای معابر مقابل مجتمع‌های تجاری، فرهنگی، مسکونی و اداری و حتی درمانی بسیار مناسب است و با این کار می‌توان فرشی رنگارنگ در شهر پهن کرد.

به گفته یلوه بیش از هزار متر مربع از پیاده روهای محدود ناحیه یک مناسب سازی شده است. وی اظهار داشت: طرح مذکور در کوچه طاووس (بین خیابان شهید عضدی و حافظ) با طراحی متفاوت اجرا شد.

یلوه خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که تمامی طرح‌های شهری برای مردم اجرا می‌شوند و نظرات شهروندان برای مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، پس از اجرای طرح آسفالت رنگی از شهروندان می‌خواهیم نظرات خود را از طریق سامانه ۱۸۸۸به متولیان مربوطه اطلاع دهند.

شهردار ناحیه یک از جمله اهداف طرح آسفالت رنگی را، افزایش جذابیت و زیبایی معابر شهری و ایجاد حس شادابی و نشاط برای شهروندان دانست.