خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 5792
چهارشنبه - 4 دی 1398 - 11:46

ضرورت آموزش فعالیت های ورزشی در قالب بازی با کودکان

با توجه به اینکه رشد عصبی- عضلانی استخوانی کودکان یا سیستم نوروماسکولار از شیرخوارگی بایدآغاز شود والدین باید هستند در همان سنین، در قالب بازی کردن به کودکان فعالیت های فیزیکی و ورزشی را آموزش دهند.

ضرورت آموزش فعالیت های ورزشی در قالب بازی با کودکان

با توجه به اینکه رشد عصبی- عضلانی استخوانی کودکان یا سیستم نوروماسکولار از شیرخوارگی بایدآغاز شود والدین باید هستند در همان سنین، در قالب بازی کردن به کودکان فعالیت های فیزیکی و ورزشی را آموزش دهند،  این آموزش ها از نوزادی تضمین کننده پیشگیری از آسیب ها در دوران نوجوانی و جوانی خواهد بود.

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه، محمد رازی ،  رئیس ششمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران گفت: امروزه همه آسیب های ورزشی مهم هستند ولی متاسفانه در کشور ما آسیب های مفصل زانو بخصوص آسیب لیگامان کروشیت قدامی یا ACL به مراتب شیوع بیشتری دارد و یکی از علل آن انگیزه بالای نوجوانان و جوانان به روی آوردن ورزش است و علت دیگر آن نوجوانانی است که در سنین بلوغ و بعد از بلوغ علاقه شدیدی به ورزش هایی مثل فوتبال و بازی‌های توپ دار پیدا می کنند، ولی سیستم عضلانی عصبی اونها رشد چشمگیری نکرده است.

این متخصص ارتوپدی در ادامه تصریح کرد: کودک باید از کودکی و شیرخوارگی با ورزش و فعالیت های فیزیکی را شروع کند و هنگامی که راه میافتد باید فعالیت های فیزیکی را به نحو صحیح و به مقدار متناسب انجام دهد به همین خاطر کودکانی که مرتب در پارک ها بازی می کنند و از وسایلی که در پارک ها نصب شده یا در زمین آزاد یا در جایی که روی ماسه و زمین خاکی بازی می کنند و رشد می‌کنند اینها سیستم عصبی عضلانی و اسکلتی شان رشد صحیح تری پیدا می کند و هنگامی که به سن بالاتر می رسند میزان آسیب دیدگی لیگامان کروشیت قدامی در آنها کمتر است .

رئیس ششمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران تصریح کرد: ولی متاسفانه امروزه زندگی آپارتمانی توأم با نداشتن وقت از طرف والدین برای اینکه بچه ها را به هر روز به مکان‌های مناسب برای انجام بازی و ورزش ببرند باعث شده که بچه ها رشد سیستم عصبی عضلانی استخوانی نرمالی را نداشته باشند. و گاهی که به ورزش‌های ارگانیزه و ورزش‌های تیمی و کلاس های ورزشی می روند ممکن است کم بیاورند و در فعالیت‌های چرخشی و پیچشی باعث پارگی لیگامان کروشیت قدامی شوند.

وی عنوان کرد: نتیجه می گیریم با توجه به اینکه رشد عصبی- عضلانی استخوانی کودکان یا سیستم نوروماسکولارشان باید از شیرخوارگی آغاز شود باید در همان سنین فعالیت فیزیکی و ورزشی در قالب بازی کردن به کودکان آموزش داده شود . که این آموزش ها از نوزادی تضمین کننده پیشگیری از آسیب ها در دوران نوجوانی و جوانی خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص ششمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران تاکید کرد: در این کنگره متخصصانی از اقصی نقاط دنیا حضور دارند و تمامی ابعاد آرتروسکوپی و آسیبهای ورزشی و پروتزهای زانو، پرتزهای مفصل شانه، آسیب های ورزشی شانه، آسیب های ورزشی مچ پا، آسیب های تاندونی و عضلانی و ورزشی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

قابل ذکر است: ششمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ با شرکت همه جانبه جامعه ارتوپدی کشور به خصوص جراحان زانو آرتروسکوپی آسیب های ورزشی، جراحان شانه، جراح مفصل مچ پا ،جراحان مفصل هیپ برگزار خواهد شد . همچنین تاکنون ۵ کنگره قبلی با موفقیت بسیار چشمگیری برگزار شده و یقین دارم که این کنگره با موفقیت بسیار بالا در جزیره کیش برگزار خواهد شد.