خبر
کد خبر : 5791
جمعه - 6 دی 1398 - 14:00

۲۲۷ پروژه بهداشتی و درمانی در ۱۹ استان

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۲۷ پروژه بهداشتی- درمانی را در ۱۹ استان کشور به بهره‌برداری رسانده یا در دست اجرا دارد.

۲۲۷ پروژه بهداشتی و درمانی در ۱۹ استان

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۲۷ پروژه بهداشتی- درمانی را در ۱۹ استان کشور به بهره‌برداری رسانده یا در دست اجرا دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، ۲۲۷ پروژه بهداشتی- درمانی را در مناطق محروم و روستایی ۱۹ استان کشور از طریق بنیاد برکت به بهره‌برداری رسانده یا در دست اجرا دارد.

این پروژه‌های بهداشتی- درمانی شامل ساخت و تکمیل بیمارستان، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، خانه بهداشت، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت و مرکز سلامت جامعه است.

بر اساس این گزارش، از ۲۲۷ پروژه مذکور، ۱۵۰ پروژه تکمیل شده و ۷۷ پروژه دیگر در حال اجراست. بنیاد برکت برای احداث و تکمیل این پروژه‌های بهداشتی- درمانی ۱۸۸۴ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی و هزینه کرده است.

پروژه‌های بهداشتی- درمانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ۱۹ استان و ۹۴ شهرستان به بهره‌برداری رسیده یا در حال ساخت است. استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان به ترتیب با ۱۰۰، ۵۲ و ۳۷ پروژه، بیشترین سهم را از این پروژه‌ها در میان ۱۹ استان به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در حوزه امور زیربنایی، مشارکت در ساخت و تکمیل ۱۱ بیمارستان در مناطق محروم، از برجسته‌ترین اقداماتی است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طریق بنیاد برکت انجام داده که تاکنون ۸ بیمارستان در شهرستان‌های درگز، مینودشت، گرمسار، میانه، بانه، فردوس، قرچک ورامین و بهار در همدان به بهره برداری رسیده است.

در همین راستا، بیمارستان‌های نی‌ریز در استان فارس، دزفول در شمال استان خوزستان و نهبندان در استان خراسان جنوبی نیز در دست ساخت است. علاوه بر این ۱۱ بیمارستان، بنیاد برکت در ساخت ۴ مرکز پیشرفته درمان سرطان در برنامه مشارکت دارد.