چرا خرید شهروندان از بازارهای میوه و تره بار بیشتر شده است ؟
«به دلیل افزایش اختلاف قیمت محصولات و کالاهای اساسی در سطح شهر به نسبت بازارهای میوه و تره بار شاهد افزایش مراجعه و حضور شهروندان در بازارها و میادین میوه و تره بار هستیم.»
مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار گفت: به دلیل افزایش اختلاف قیمت محصولات و کالاهای اساسی در سطح شهر به نسبت بازارهای میوه و تره بار شاهد افزایش مراجعه و حضور شهروندان در بازارها و میادین میوه و تره بار هستیم.
به گزارش گروه شهری آوای جامعه، مهدی بختیاری زاده گفت:یکی از مهمترین موضوعاتی که در مدت اخیر با آن روبهرو رو هستیم، اختلاف قیمت محصولات در میادین با سطح شهر است و همین مساله باعث افزایش حضور و مراجعه شهروندان به بازارها و میادین میوه و تره بار شده است.
وی با اشاره به برنامه های سازمان میادین در مدیریت قیمت محصولات در بازارها و میادین افزود: نظارت مستمر بر قیمت محصولات و تلاش برای برقراری ارتباط با باغداران و تولید کنندگان باعث شده تا سفره غذایی شهروندان کوچک نشود.
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در این میان، نظارت تطبیقی قیمت از مبدا تا مقصد با سود متعارف است، این موضوع باعث شده تا کارشناسی های دقیق و یک سود متعارف روی محصولات در میادین و بازارها وجود داشته شود.
بختیاری زاده خاطرنشان کرد: نظارت مستمر در میادین و بازارهای میوه و تره بار هم یکی از دلایل موفقیت سازمان میادین در مهار قیمت ها است، کما اینکه در کنار ما تمامی سازمان های متولی در این زمینه نیز مشارکت دارند.
وی با اشاره به صدور فاکتورهای الکترونیک با هدف مهار قیمت ها در میدان مرکزی خاطرنشان کرد: صدور فاکتورهای الکترونیکی که اعتبار بیشتری از فاکتورهای دستی دارد در مبادی عمده فروشی از یک سو و از سوی دیگر نظارت بیشتر بر روی این مساله از سوی سازمان های نظارتی باعث شده تا شهروندان در هنگام خرید از میادین و بازارها آرامش بیشتری داشته باشند، حذف واسطه ها یکی دیگر از اقداماتی است که در سازمان میادین اجرا می شود. بهره برداران سازمان یا از تولید کننده و یا عمده فروش دسته اول خرید می کنند و به همین طریق قیمت ها کنترل می شود.
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح های توسعه بازارهای میوه و تره بار در محله های شهر تهران گفت: در رابطه با بازارهای میوه و تره بار باید به این مساله اشاره کنم که در حال اجرای طرح های توسعه ای هستیم کما اینکه طبق اعلام سخنگوی دولت، استانداران مکلف به اجرای تجربه سازمان میادین در توسعه بازهای میوه و تره بار شدند و ما نیز آمادگی انتقال این تجربه موفق را به استانداران داریم.
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار افزود: در حال حاضر ۳۱۵ بازار و میدان در سطح شهر وجود دارد که فاصله شهروندان در محله با بازار میوه و تره بار کمتر از ۹۰۰ متر است.
وی با بیان اینکه برای نظارت بر قیمت های سطح شهر نیازمند همت بیشتر دستگاه های متولی نظارتی است؛ ادامه داد: اگر فاکتور الکترونیکی در سطح شهر استفاده شود شاهد این اختلاف قیمت ها نخواهیم بود.
وی گفت: به رغم اینکه گاهی اوقات اتحادیه ها نرخ هایی را اعلام می کنند که این نرخ گذاری ها باید در سطح شهر نظارت شود؛ اما به این مساله تاکید می کنم که سازمان میادین تنها در اجرای نرخنامه های مصوب در بازارهای خود است. این نرخنامه ها در سایت سازمان میادین گذاشته می شود و به آسانی در دسترس شهروندان است.