آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 57330
یکشنبه - 25 آبان 1404 - 13:15

خرید ۵۳ درصد تهرانی‌ ها از میادین میوه و تره‌بار

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از استقبال ۵۳ درصد از تهرانی‌ها از میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران خبر داد.

خرید ۵۳ درصد تهرانی‌ ها از میادین میوه و تره‌بار

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از استقبال ۵۳ درصد از تهرانی‌ها از میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، مهدی بختیاری زاده با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم در این دوره مدیریت شهری که شهردار تهران نیز به آن تاکید داشته و ما نیز در سازمان میادین میوه تره‌بار پیگیر آن بودیم، موضوع کاهش هزینه‌های سفره مصرفی خانوارهای تهرانی بود.

وی افزود: به اعتقاد شهردار تهران باید ارزان‌سازی در هزینه‌های مصرفی شهروندان تهرانی ایجاد می‌شد. به عبارتی برخلاف رویه‌ای که در دوره‌های قبلی‌ مدیریت شهری‌ درخصوص گران اداره شدن شهر تهران بود، در این دوره سیاست ارزان‌سازی شهر تهران دنبال شد.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اظهار داشت: در سازمان میادین میوه و تره‎بار سعی کردیم به یکی از مولفه‌های اصلی این ارزان‌سازی که همان غذا و معیشت مردم تهران است به صورت ویژه‌ای بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان میادین به دنبال ایجاد زنجیره تامین بودیم و برای این کار زیرساخت‌های لازم را ایجاد کردیم. نتیجه اجرای این طرح باعث ایجاد تعادل در قیمت‌ محصولات سازمان میادین به نسبت شهر تهران شد.

بختیاری‌ زاده با اشاره به اینکه همچنان به دنبال متعادل سازی قیمت‌ها در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار هستیم عنوان کرد: همچنین در تلاش هستیم تا نقش پررنگ‌تری را در تامین کالاهای اساسی ایفا کنیم.

وی تاکید کرد: براساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه‌های مطرح تهران و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، ۵۳ درصد از خانوارهای تهرانی از میادین میوه و تره‌بار خرید می‌کنند که این بیش از نیمی از مردم شهر تهران را شامل می‌شود.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: این آمار اطمینان و اعتماد مردم را نشان می‌دهد که نتیجه ارزشمندی است و باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا نقش اثرگذارتری را در تامین کالاهای اساسی داشته باشیم.