خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 5728
چهارشنبه - 4 دی 1398 - 11:00

قوانین دست و پاگیر در آموزش وپرورش

وزیرآموزش وپرورش در دیدار با اعضای شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت:هم‌اکنون انباشت قوانین دست‌ وپا گیر را در وزارت آموزش‌ و پرورش شاهد هستیم.

قوانین دست و پاگیر در آموزش وپرورش

وزیر آموزش وپرورش در دیدار با اعضای شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت:هم‌اکنون انباشت قوانین دست‌وپاگیر را در وزارت آموزش‌وپرورش شاهد هستیم.

به گزارش تسنیم، محسن حاجی میرزایی در نشست با کارکنان دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش اظهار‌ کرد: اگر قرار است تحولی در آموزش‌وپرورش اتفاق بیفتد، عرصه آن شورای عالی آموزش‌وپرورش است، هم‌اکنون انباشتی از قوانین و مقررات دست‌وپا گیر را در وزارت آموزش‌وپرورش داریم.

وی افزود: نخستین مسئله‌ای که در زمان ارائه یک طرح در شورای عالی آموزش‌وپرورش باید عنوان شود این است که آیا این طرح صلاحیت مطرح‌شدن را دارد یا خیر؟

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد اغلب موضوع‌هایی که از سایر بخش‌ها به شورای عالی ارائه می‌شود فاقد صلاحیت هستند بنابراین قرار نیست این دبیرخانه کار ممیزی انجام دهد بلکه سایر حوزه‌های مربوطه باید این کار را انجام دهند و شورا به موضوعاتی ورود کند که از استحکام کافی برخوردارند.

حاجی میرزایی تصریح‌ کرد: یکی از دلایلی که گاهی برخی موضوعات مشکل‌ساز می‌شود استاندارد نبودن موضوع است.

وی ادامه داد: ارزیابی تصمیم‌ها موضوعی است که باید موردتوجه قرار گیرد چون یک تصمیم اثرات بسیاری دارد و ممکن است گاهی تصمیمی اتخاذ شود که آثار خوبی نداشته باشد.

وزیر آموزش ‌و پرورش خاطرنشان‌کرد: تصمیم‌گیری در آموزش‌وپرورش بسیار حساس و مهم است چرا که تأثیراتش جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، باید در اتخاذ تصمیم بسیار دقت کرد و تصمیمات کاملاً کارشناسی شود.

وی ادامه داد: ارزیابی پس از اجرا، موضوع بسیار مهمی است و اگر این اتفاق نیفتد تصمیم خوبی نگرفتیم بنابراین باید بازخورد گرفته شود.

حاجی‌میرزایی اظهار‌کرد: عرصه تصمیم‌گیری بسیار حساس و مهم است و باید در قبال آن پاسخگو باشیم لذا نهادهای تصمیم‌ساز باید ارزیابی تاثیرات تصمیم متخذه را در دستور کار خود قرار دهند و بازخورد آن را در تصمیم‌گیری‌ها ترتیب اثر دهند.

وی افزود: مشکلات هر بخش باید توسط خود مجموعه پیگیری و حل‌و فصل شود، نباید عادت کنیم با مشکلات زندگی کنیم بلکه باید تلاش کنیم مسائل را حل کنیم. هرگونه مسئله و مشکلی که در کار ما اخلال ایجاد می‌کند، باید برای حل آن تلاش کنیم.