آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 57173
شنبه - 10 آبان 1404 - 15:18

نانوایی به بازارهای میوه و تره بار می آید

«بازارها دیگر به شکل تک‌غرفه‌ای نیستند و خدمات جدیدی به آن‌ها افزوده شده است، از جمله با دستور معاون خدمات شهری، نانوایی‌ها نیز به مجموعه خدمات بازارها اضافه شده‌اند که جزو طرح‌های جدید در حال توسعه در سازمان مرکزی است.»

نانوایی به بازارهای میوه و تره بار می آید

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین و میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه در بازارهای جدید از جمله در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۲۰ تلاش کرده‌ایم تمامی خدمات به‌صورت کامل ارائه شود، گفت: بازارها دیگر به شکل تک‌ غرفه‌ای نیستند و خدمات جدیدی به آن‌ها افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه شهری آوای جامعه، آیین افتتاحیه ۶ بازار میوه‌ و تره‌بار در ۶ محله از شهر تهران در قالب یکصد و نود و یکمین پویش امید و افتخار با حضور داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران و مهدی بختیاری‌ زاده مدیر عامل سازمان مدیریت میادین و میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران برگزار شد.

بختیاری زاده در حاشیه مراسم با اشاره به تأکید شهرداری تهران بر توسعه کمی و کیفی بازارها گفت: همان‌طور که معاون خدمات شهری و شهردار تهران بر توسعه کمی بازارها تأکید داشته‌اند، توسعه کیفی خدمات نیز از مأموریت‌های اصلی و کار ویژه‌های سازمان مدیریت میادین است در چهار سال گذشته تلاش کرده‌ایم سطح کیفیت خدمات در میادین افزایش یابد.

وی  افزود: هم‌اکنون از میان شش بازاری که افتتاح می‌شود، چهار بازار در مناطق جنوبی و دو بازار در مناطق شمالی تهران قرار دارند، این موضوع به معنای غفلت از مناطق شمالی نیست، بلکه تلاشی است برای جبران عقب‌ ماندگی‌هایی که در سال‌های گذشته در جنوب شهر وجود داشته است، هدف ما این است که سطح خدمات در مناطق جنوبی گسترش یابد و بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم این بخش از شهر باشیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین و میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران عنوان کرد: در بازارهای جدید از جمله در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۲۰ تلاش کرده‌ایم تمامی خدمات به‌ صورت کامل ارائه شود، بازارها دیگر به شکل تک‌ حرفه‌ای نیستند و خدمات جدیدی به آن‌ها افزوده شده است،  از جمله با دستور معاون خدمات شهری، نانوایی‌ها نیز به مجموعه خدمات بازارها اضافه شده‌اند که جزو طرح‌های جدید در حال توسعه در سازمان مرکزی است.

بختیاری زاده به معماری بازارهای جدید اشاره کرد و گفت: بازار فدک که امروز افتتاح می‌شود، با نوعی سبک معماری ایرانی-اسلامی طراحی شده که با ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی منطقه هماهنگ است، این الگو در بازار باباخان در منطقه ۲۰ نیز اجرا شده و در سایر مناطق شهر نیز تسری خواهد یافت. برنامه ما افزایش تعداد بازارهایی است که با این سبک طراحی و احداث می‌شوند.

وی با بیان اینکه رویکرد شهرداری دسترسی آسان شهروندان به خدمات است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در تمامی محلات تهران، تا جایی که زمین مناسب وجود داشته باشد، بازارهای جدید احداث کنیم. بر اساس آخرین مطالعات انجام‌شده، میانگین فاصله میان دو بازار در تهران حدود ۹۳۰ متر است؛ به‌گونه‌ای که شهروندان در هر نقطه‌ای از شهر با طی حدود ۹۳۰ متر به نزدیک‌ترین بازار میوه و تره‌بار دسترسی خواهند داشت.