ثبت پنج هزار شکایت مردمی از طریق سامانه الکترونیکی سازمان تعزیرات
معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان تعزیرات از رسیدگی گسترده به تخلفات در حوزه کالاهای اساسی در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۴ خبر داد.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان تعزیرات از رسیدگی گسترده به تخلفات در حوزه کالاهای اساسی در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۴ خبر داد.
به گزارش گروه حقوقی و قضائی آوای جامعه، محمد حسن سرابیان به مناسبت هفته دولت با بیان عملکرد آماری سازمان از ابتدای سال تا ۲۵ مردادماه گفت : در این مدت، ۴۱ هزار و ۱۱۳ پرونده مرتبط با کالاهای اساسی نظیر نان، برنج، قند، شکر، گوشت قرمز، گوشت سفید، تخممرغ و روغن مورد رسیدگی قرار گرفته و برای متخلفان، در مجموع ۱۱ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال محکومیت مالی صادر شده است.
معاون برنامهریزی و نظارت سازمان تعزیرات به افزایش فعالیتهای میدانی سازمان نیز اشاره کرد و گفت:در این مدت ۱۲ هزار و ۳۱۱ گشت مشترک در سراسر کشور اعزام شده و پنج هزار و ۱۳۶ شکایت مردمی از طریق سامانه الکترونیکی میز خدمت ۱۳۵ ثبت شده است، شکایاتی که بدون نیاز به مراجعه حضوری و با هدف تسهیل ارتباط مردم با سازمان پیگیری شدهاند.
*تمرکز بر پایش بازار و هدفمندسازی نظارتها
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات نظارتی و پایش مستمر بازار اشاره کرد و گفت:تقویت گشتهای مشترک، استفاده از ظرفیت شعب سیار، آموزش و انسجامبخشی به ضابطان و ناظران و تمرکز بر حوزههای اولویتدار از جمله اقدامات راهبردی سازمان در این مدت بوده است.
وی از رصد مستمر قیمتها و ارائه پیشنهادهای عملیاتی به نهادهای تصمیمگیر خبر داد و افزود: جلسات کمیته اقدام مشترک در سطح ملی و استانی بهطور ویژه به موضوع تنظیم بازار کالاهای اساسی از جمله روغن، برنج و نان اختصاص یافته است.
*همکاریهای بینبخشی و مشارکت مردمی در تنظیم بازار
سرابیان همچنین از راهاندازی سامانه ناظرین افتخاری و برگزاری نشستهای مشترک با NGOها و تشکلهای مردمی با هدف جلب مشارکت آنها در نظارت بر بازار خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیتهای اطلاعاتی، پلیسی و توان ضابطان خاص و عام، نقش مهمی در کشف تخلفات بازار ایفا کرده است.
وی از بررسی وضعیت دریافتکنندگان ارز ترجیحی با مشارکت بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی در کمیته اقدام مشترک خبر داد و بر اهمیت اطلاعرسانی عمومی برای ایجاد امنیت روانی در فضای بازار تاکید کرد.