آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 56272
دوشنبه - 3 شهریور 1404 - 15:08

آغاز عملیات ایمن‌ سازی معابر محدوده مدارس تهران

همزمان با نزدیک شدن به روزهای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، پروژه ایمن‌سازی حریم مدارس و معابر منتهی به آنها در دستور کار قرار گرفته است.

آغاز عملیات ایمن‌ سازی معابر محدوده مدارس تهران

همزمان با نزدیک شدن به روزهای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، پروژه ایمن‌سازی حریم مدارس و معابر منتهی به آنها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  زینب عبادی مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره گفت: عملیات ایمن‌سازی معابر مدارس تهران در راستای کاهش حوادث ترافیکی و ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش‌ آموزان در محدوده مدارس، به ویژه در معابر با پتانسیل بروز حوادث ترافیکی، توسط اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک و با همکاری معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران اجرایی می‌شود.

اقدامات ایمن‌سازی در این پروژه مبتنی بر مصوبه ابلاغی شورای اسلامی شهر تهران تحت عنوان «برنامه عملیاتی ایمنی دانش‌آموزان» بوده و تمرکز آن بر انتخاب حداقل ۵ مدرسه در هر منطقه شهرداری تهران واقع در معابر با احتمال بالای وقوع تصادفات می باشد که پس از بررسی‌های کارشناسی توسط اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک، بالغ بر ۱۰۰ طرح ایمن سازی برای معابر محدوده مدارس که نیازمند انجام اقدامات ایمن سازی هستند به مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران ابلاغ می‌شود.

*تهیه و تدوین سند اجرایی دیوارهای صوتی شهر تهران

مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک همچنین از شروع مراحل «تهیه و تدوین سند نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران با موضوع طراحی، نصب، اجرا و نگهداری دیوارهای صوتی شهر تهران» خبر داد. این دستورالعمل جامع و الزام آور، چارچوب مشخصی برای ارائه گزینه‌های مختلف کنترل و کاهش آلودگی صوتی و همچنین احداث دیوارهای صوتی در شهر تهران فراهم می‌کند.

*ایجاد امکان استفاده از نرده های بتنی به عنوان یک نوع حفاظ نوین

عبادی از فراهم شدن بستر به کارگیری نرده‌های بتنی عنوان عنصری پایدار در معابر شهر تهران به عنوان جایگزین مناسبی برای نرده‌های فلزی در رفیوژ میانی معابر بزرگراهی با هدف جلوگیری از تردد غیر مجاز عابرین پیاده خبر داد.

گفتنی است، نرده‌های بتنی به دلیل ماهیت سازه ای خود از نظر اقتصادی و نگهداشت نسبت به نرده‌های فلزی هزینه ساخت و اجرای کمتری دارند. همچنین مانع تردد عرضی غیر مجاز عابران پیاده در بزرگراه به ویژه در محل پل های عابر پیاده و کاهش حوادث ناشی از تصادفات رانندگی باشد نیز تصمیم گیری شود.